GTX 770, hur ser jag hur varmt kortet är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2009

GTX 770, hur ser jag hur varmt kortet är?

Hej!

Fick hem min nya dator idag från inet. Efter jag byggt ihop allt och installerat drivers, så undrar jag hur jag ser hur varmt kortet är?

Kanske en dum fråga men är inte så duktig på detta.
Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Speccy , om du har asus så har du gpu tweak tror msi afterburner funkar , finns massor .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2009

Tackar! Vart så förvånad för på mitt gamla kort från stenåldern så såg jag hur vart det var i "driversna" om du fattar vad jag menar, behövde inte ha ett annat program för att kolla det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av diisos:

Hej!

Fick hem min nya dator idag från inet. Efter jag byggt ihop allt och installerat drivers, så undrar jag hur jag ser hur varmt kortet är?

Kanske en dum fråga men är inte så duktig på detta.
Tacksam för svar

Jaa som simpan säger så finns det ju märkes-program för var o en, evga precision, asus gputweak.
sen finns ju nvidia inspector som jag själv gillar och aida64 för o kolla temps och annan bra info om datorn.
gl&hf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av diisos:

Tackar! Vart så förvånad för på mitt gamla kort från stenåldern så såg jag hur vart det var i "driversna" om du fattar vad jag menar, behövde inte ha ett annat program för att kolla det.

Jaa du menar typ så här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2013

MSI Kombustor använder jag som har MSI, aldrig testat om det fungerar med andra GPUs.

Case: Fractal Design Define R4 - CPU: Intel Core i5 3570K 5.13Ghz - Mobo: MSI Z77 MPower - GPU: SLI 2x MSI GTX 670 2GB (4GB) Power Edition - Ram: Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB - PSU: Corsair RM 850W - HDD: 2x A-Data 128GB 6GB/s - Monitor 1: LG Full HD IPS 27'' - Monitor 2: Samsung HD LED 24'' - Tangentbord: Ducky Shine2 - Mus: Razer Naga 2012 - Headset: SteelSeries Siberia v2 Frost Blue Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2009

Kanske ska tillägga att det är ett MSI GTX 770 2gb twin force

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad