Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

GTX 680 SLI?

Hej! Jag har nuvarande ett GeForce GTX 680 men funderar på att skaffa ett extra 680 för att förbättra prestandan nu när men krävande spel släpps. Efter 700-serien har 680 blivit billigare men är det värt det? Eller är det onödigt? Tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2009

Det beror på vad du får ett GTX 680 för. Webhallen sålde vissa av dem för 2000 kr ungefär, vilket är ett helt okej pris. Dessutom så skalar GTX 680 väldigt bra med SLI.
Å andra sidan, ett R9-290 ligger nästan under 3000 kr numera, även om du kanske är ute efter Geforce. Dessutom är Maxwell-serien på väg in nu i februari 2014. Jag skulle ha väntat tills Maxwell-korten är släppta. Även om du inte vill ha ett så kommer vi få se massiva prissänkningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Umbrellas:

Det beror på vad du får ett GTX 680 för. Webhallen sålde vissa av dem för 2000 kr ungefär, vilket är ett helt okej pris. Dessutom så skalar GTX 680 väldigt bra med SLI.
Å andra sidan, ett R9-290 ligger nästan under 3000 kr numera, även om du kanske är ute efter Geforce. Dessutom är Maxwell-serien på väg in nu i februari 2014. Jag skulle ha väntat tills Maxwell-korten är släppta. Även om du inte vill ha ett så kommer vi få se massiva prissänkningar.

Antar att det är bäst för TS att köpa ett till GTX680 eftersom det är kraftfullare än alla single GPU kort som finns därute (just nu). Sitter själv i liknande sits, vill ha något annat än de korten jag har men det finns inget som är tillräckligt kraftfullt.

Dock vill jag se bevis på att Maxwell kommer ut om 3 månader för det känns lite väl tidigt eftersom 780Ti precis släppts. Jag antar att de borde mjölka 700 serien minst ett halvår till och att Maxwell kommer ut nästa höst eller något?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Får du tag i en beggad, så gör du ju ett väldigt bra kap iaf!

Men att uppgradera till 700 serien, vetefasen om det är värt. Isåfall för extra Vram. Slängde på vattenblock tidigare i år på mina egna SLI'ade GTX 680 som köptes när de kom ut på marknaden. Bara för att hänga ett lås på plånboken och köra vidare till nästa generation!
Det dåliga med det var att man fick höja något element i hemmet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av GooGeL:

Får du tag i en beggad, så gör du ju ett väldigt bra kap iaf!

Men att uppgradera till 700 serien, vetefasen om det är värt. Isåfall för extra Vram. Slängde på vattenblock tidigare i år på mina egna SLI'ade GTX 680 som köptes när de kom ut på marknaden. Bara för att hänga ett lås på plånboken och köra vidare till nästa generation!
Det dåliga med det var att man fick höja något element i hemmet.

Funderar på att skaffa vattenblock till mina 680:or. Vad kör du med för system, har du något tips innan man ger sig in i vatten racet?