Två/tre olika grafikkort med olika drivrutiner? Ej sli !

Permalänk
Medlem

Två/tre olika grafikkort med olika drivrutiner? Ej sli !

Jag har just nu datorn i signaturen men har beställt ett: http://www.inet.se/produkt/5410087/evga-geforce-gtx-780-ti-3g...

Detta eftersom foldingen går så sakta med senaste drivrutinerna från nvidia.

Min förhoppning är att jag ska kunna köra mitt 780ti SC som primärkort med de senaste drivrutinerna (331.93 beta) samtidigt som jag kör mina 2x 770 med äldre drivrutiner (327.23) eftersom dessa ger en ohyggligt hög PPD i folding@home. Går detta? Det går ju byta drivrutiner manuellt i enhetshanteraren, vad händer då? Kommer dll'er krocka osv?

Någon som har provat detta får gärna komma med förslag. Ifall min idé inte fungerar så får jag köpa ett till 780ti.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Iceman17:

Jag har just nu datorn i signaturen men har beställt ett: http://www.inet.se/produkt/5410087/evga-geforce-gtx-780-ti-3g...

Detta eftersom foldingen går så sakta med senaste drivrutinerna från nvidia.

Min förhoppning är att jag ska kunna köra mitt 780ti SC som primärkort med de senaste drivrutinerna (331.93 beta) samtidigt som jag kör mina 2x 770 med äldre drivrutiner (327.23) eftersom dessa ger en ohyggligt hög PPD i folding@home. Går detta? Det går ju byta drivrutiner manuellt i enhetshanteraren, vad händer då? Kommer dll'er krocka osv?

Någon som har provat detta får gärna komma med förslag. Ifall min idé inte fungerar så får jag köpa ett till 780ti.

Hur hade du tänkt fixa med detta?
Du har väl bara ett windows? Ett Windows och en drivrutin av samma tillverkare igång samtidigt. Så nej du får försöka med en annan lösning, eller vänta på en annan drivias som är snabbare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Hur hade du tänkt fixa med detta?
Du har väl bara ett windows? Ett Windows och en drivrutin av samma tillverkare igång samtidigt. Så nej du får försöka med en annan lösning, eller vänta på en annan drivias som är snabbare.

Hm, men i enhetshanteraren så ser man ju två kort. Vad skulle hända ifall man tvingade dit en gammal drivrutin manuellt? Byter den på båda korten då eller?

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Iceman17:

Hm, men i enhetshanteraren så ser man ju två kort. Vad skulle hända ifall man tvingade dit en gammal drivrutin manuellt? Byter den på båda korten då eller?

Du har ju två kort eller hur? Eller vad menar du? Den håller endast igång en av drivisarna vad jag vet iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du har ju två kort eller hur? Eller vad menar du? Den håller endast igång en av drivisarna vad jag vet iaf.

Jag provade tidigare idag att "manuellt tvinga dit en ny drivrutin" på ena 770't. Datorn bytte automatiskt till samma version på båda mina kort i enhetshanteraren så jag antar att detta inte går..

Jag ska prova när jag får mitt 780 på tisdag men förhoppningarna är små.. det verkar inte som att det går att köra två olika drivrutiner på två olika kort

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Skulle det inte funka med ett sandbox windows där du kör andra drivrutiner och kör foldingen i?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Skulle det inte funka med ett sandbox windows där du kör andra drivrutiner och kör foldingen i?

Har inte hört talas om sandbox windows förut. Ska kolla upp det!
Tar det mycket datorkraft att köra ännu ett windows?

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W