Misstanke om döende grafikkort.

Permalänk
Medlem

Misstanke om döende grafikkort.

Hej Sweclockers!

Jag har ett problem som uppstår oftare och oftare för mig just nu, när jag sitter och spelar så fryser allt (ljud och bild) i ca 5 sek och sedan rör det sig i 1 sek och så fortsätter detta tills man startar om datorn. någon som känner igen felet eller vet varför det uppstår?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.5GHz med Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Maximus VI HERO | ASUS STRIX GeForce GTX 1080Ti | EVGA Supernova 1000W | 500GB 850 EVO | Cooler Master Cosmos II | Corsair Vengeance PRO 1866MHz 16GB | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jodda:

Hej Sweclockers!

Jag har ett problem som uppstår oftare och oftare för mig just nu, när jag sitter och spelar så fryser allt (ljud och bild) i ca 5 sek och sedan rör det sig i 1 sek och så fortsätter detta tills man startar om datorn. någon som känner igen felet eller vet varför det uppstår?

Kolla på din signatur och se vad som känns som det största risken;)

(dåligt inlägg, inte speciellt hjälpsamt men jag är trött och ber om ursäkt)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Kolla på din signatur och se vad som känns som det största risken;)

(dåligt inlägg, inte speciellt hjälpsamt men jag är trött och ber om ursäkt)

syftar du på HDD:n? känns långsökt, den är ca 4 år gammal från Seagate nu när jag kollar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.5GHz med Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Maximus VI HERO | ASUS STRIX GeForce GTX 1080Ti | EVGA Supernova 1000W | 500GB 850 EVO | Cooler Master Cosmos II | Corsair Vengeance PRO 1866MHz 16GB | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa en ominstallation av Windows (eller annat OS).
Brukar faktiskt lösa det mesta.

Mvh

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

hade chansat på att din hdd börjar göra sitt !

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jodda:

syftar du på HDD:n? känns långsökt, den är ca 4 år gammal från Seagate nu när jag kollar.

Leta efter dåliga sektorer med hjälp av HD-Tune:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jodda:

Hej Sweclockers!

Jag har ett problem som uppstår oftare och oftare för mig just nu, när jag sitter och spelar så fryser allt (ljud och bild) i ca 5 sek och sedan rör det sig i 1 sek och så fortsätter detta tills man startar om datorn. någon som känner igen felet eller vet varför det uppstår?

Om det är Battlefield 4 så är det normalt.