Grafikkortet funkar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Grafikkortet funkar inte

Hej! Har byggt en egen dator, allt funka förutom grafikkortet, testade även att sätta i mitt gamla som funka på förra datorn. Det fungerade inte heller :S. Så jag vet inte va ja ska göra, båda fläktarna snurrar på kortet!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Vad är det för delar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

moderkorts distanser sitter rätt och alla saker till frontpanelen med ?
antar att du satt skärmkabeln i grafikkortet också ? (tar lite basics som vissa missat heh.)

och pci e ström och all ström till moderkortet är inkopplat ?
annars kan du koppla bort en sak i taget och köra utan allt i frontpanelen (ta ur front usb och front audio.)

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Moderkort: asrock z87 pro 3
Grafikkort nya: gtx 760 gamla: gtx 560
Cpu: intel i5 4670k

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Tack för svar! Ja allt sitter som det ska :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av marcuswow:

Tack för svar! Ja allt sitter som det ska :/

Eftersom båda GPU's du testat vägrar visa bild så sitter antagligen inte minnena i ordentligt, eller att någon av stickorna är fel. Du kan också testa att återställa c-mos enligt din moderkortsmanual.

Edit: Du kopplar väl skärmkabeln i gpu'n och inte i moderkortet om den möjligheten finns vill säga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

I system så står det att båda ram är i korrekt. Har satt en 8 pin och en 6 pin och dom går till nätagget! Får ingen bild när jag ansluter skärmen till gpu