Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Kvalitativ 120mm fläkt med röd LED

Tjena!
Som topic lyder så är jag ute efter bra kvalitetsfläktar i 120 mm storleken, där röda LED-dioder är ett krav. Problemet är att jag bara verka finna dessa: https://www.inet.se/produkt/5322041/bitfenix-spectre-pro-120m...

Finns det fler fläktar som jag inte ännu har upptäckt?

Mvh: Jesper K

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chiang Mai, Thailand
Registrerad
Jul 2006

Kör separat belysning och separata högpresterande fläktar.

Dioderna går ju dessutom på samma koppling som själva fläktmotorn, så vill du inte ha svagt ljus får du ju köra fläktarna på 12v konstant?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Corsair kör ju sin AF-serie med LED numera
http://www.inet.se/produkt/5322354/corsair-air-series-af120-q...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013

Har själv sådana här LED band: http://www.pixmania.se/tillbehor-pc-lada/akasa-band-med-led-l...

Skulle rekommendera att köpa vanliga fläktar och sätta LED band i chassit istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Narcissisten:

Ohh... Dessa ser ju lockande ut! Skulle dessa funka att ha fem stycken av i ett Arc Mini R2?

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Ohh... Dessa ser ju lockande ut! Skulle dessa funka att ha fem stycken av i ett Arc Mini R2?

Självfallet, annars har du även Coolermasters nya serie:)

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Curemylife:

Självfallet, annars har du även Coolermasters nya serie:)

länkalänkalänka!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

länkalänkalänka!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1963740

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag kör själv de vanliga AF i mitt Arc Mini och kan verkligen rekommendera fläkten (iallafall AF utan led).
Jag troooor att de skulle gå in i ett Arc Mini R2, jag har själv inga i fronten och det är där det kan uppstå lite problem då AF har rundade hörn och Fractal Design använder sig av "clips" som ska fästa i fronfläktarnas hörn. Med lite vilja går det nog bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Narcissisten:

Jag kör själv de vanliga AF i mitt Arc Mini och kan verkligen rekommendera fläkten (iallafall AF utan led).
Jag troooor att de skulle gå in i ett Arc Mini R2, jag har själv inga i fronten och det är där det kan uppstå lite problem då AF har rundade hörn och Fractal Design använder sig av "clips" som ska fästa i fronfläktarnas hörn. Med lite vilja går det nog bra!

Ja juste! Är du säker på att dessa skall gå in??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lomma
Registrerad
Maj 2012

Arc mini R2 (äger själv) har skruvfästen (i en plastpanel) i fronten. Lite halvkvalitativa men det är inga "clips"

E-penis: Raijintek Metis
Tangentbord: Ergodox

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Okt 2012

köra dessa fast blå, min kompis kör röda och tycker det funkar bra man kan enkelt stänga av ljuset om man vill och det finns i 3 olika styrkor som styrs lika enkelt Om du går på GreenSoaps förslag alltså

Moderkort: MSI z170 G5 | CPU: Intel 6700k | CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Grafikkort: MSI Geforce 970 | Chassi: Fractal Design Define R4 | RAM: HyperX DDR4 16gb 2133mhz | PSU: Corsair RM 750W 80+ Gold Modulär | SSD: Samsung Basic 840-Series 120GB | Samsung EVO 120GB Ljudkort: Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av PekkaJukkasson:

Arc mini R2 (äger själv) har skruvfästen (i en plastpanel) i fronten. Lite halvkvalitativa men det är inga "clips"

Med andra ord så kommer Corsairs Quiet fläkter att passa i ett Mini R2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lomma
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av YamahaDGX630:

Med andra ord så kommer Corsairs Quiet fläkter att passa i ett Mini R2?

Ska det göra men inga garantier

E-penis: Raijintek Metis
Tangentbord: Ergodox

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av PekkaJukkasson:

Jasså, dom har fixat den skiten sedan jag köpte mitt Mini? Bra bra, då fungerar det nog utmärkt.