Permalänk
Medlem

Kvalitativ 120mm fläkt med röd LED

Tjena!
Som topic lyder så är jag ute efter bra kvalitetsfläktar i 120 mm storleken, där röda LED-dioder är ett krav. Problemet är att jag bara verka finna dessa: https://www.inet.se/produkt/5322041/bitfenix-spectre-pro-120m...

Finns det fler fläktar som jag inte ännu har upptäckt?

Mvh: Jesper K

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Kör separat belysning och separata högpresterande fläktar.

Dioderna går ju dessutom på samma koppling som själva fläktmotorn, så vill du inte ha svagt ljus får du ju köra fläktarna på 12v konstant?

Permalänk
Permalänk

Har själv sådana här LED band: http://www.pixmania.se/tillbehor-pc-lada/akasa-band-med-led-l...

Skulle rekommendera att köpa vanliga fläktar och sätta LED band i chassit istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Ohh... Dessa ser ju lockande ut! Skulle dessa funka att ha fem stycken av i ett Arc Mini R2?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ohh... Dessa ser ju lockande ut! Skulle dessa funka att ha fem stycken av i ett Arc Mini R2?

Självfallet, annars har du även Coolermasters nya serie:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Självfallet, annars har du även Coolermasters nya serie:)

länkalänkalänka!!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

länkalänkalänka!!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1963740

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Ohh... Dessa ser ju lockande ut! Skulle dessa funka att ha fem stycken av i ett Arc Mini R2?

Jag kör själv de vanliga AF i mitt Arc Mini och kan verkligen rekommendera fläkten (iallafall AF utan led).
Jag troooor att de skulle gå in i ett Arc Mini R2, jag har själv inga i fronten och det är där det kan uppstå lite problem då AF har rundade hörn och Fractal Design använder sig av "clips" som ska fästa i fronfläktarnas hörn. Med lite vilja går det nog bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Jag kör själv de vanliga AF i mitt Arc Mini och kan verkligen rekommendera fläkten (iallafall AF utan led).
Jag troooor att de skulle gå in i ett Arc Mini R2, jag har själv inga i fronten och det är där det kan uppstå lite problem då AF har rundade hörn och Fractal Design använder sig av "clips" som ska fästa i fronfläktarnas hörn. Med lite vilja går det nog bra!

Ja juste! Är du säker på att dessa skall gå in??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Arc mini R2 (äger själv) har skruvfästen (i en plastpanel) i fronten. Lite halvkvalitativa men det är inga "clips"

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk

köra dessa fast blå, min kompis kör röda och tycker det funkar bra man kan enkelt stänga av ljuset om man vill och det finns i 3 olika styrkor som styrs lika enkelt Om du går på GreenSoaps förslag alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av PekkaJukkasson:

Arc mini R2 (äger själv) har skruvfästen (i en plastpanel) i fronten. Lite halvkvalitativa men det är inga "clips"

Med andra ord så kommer Corsairs Quiet fläkter att passa i ett Mini R2?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Med andra ord så kommer Corsairs Quiet fläkter att passa i ett Mini R2?

Ska det göra men inga garantier

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Skrivet av PekkaJukkasson:

Arc mini R2 (äger själv) har skruvfästen (i en plastpanel) i fronten. Lite halvkvalitativa men det är inga "clips"

Jasså, dom har fixat den skiten sedan jag köpte mitt Mini? Bra bra, då fungerar det nog utmärkt.