Datorn vägrar boota efter avinstallation av drivrutiner

Permalänk
Medlem

Datorn vägrar boota efter avinstallation av drivrutiner

Hallå!

Jag tänkte prova brorsans GTX 660, jag avinstallerade mina nuvarande drivrutiner till mitt GTX 570 och stängde av datorn.
Jag satte i 660t, satte igång datorn och väntade.. och väntade. Skärmen var och förblev svart.
Jag fick inte ens upp "moderkortsbilden" så jag gav tillbaka hans kort och satte i mitt eget igen. Samma sak. Skärmen är svart och det händer ingenting. Dock så sätts grafikkortet igång och fläktarna börjar snurra.
Sitter just nu på integrerade grafikkretsen.

Jag har googlat lite men jag hittar ingenting som hjälper.
Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Gå in i BIOS/EFI-setup, hitta inställningen "graphic card priority" eller dylikt ändra den från Integrated till något annat.

X86 plattformen kräver ett primärt grafikkort, förmodligen så har den inbyggda blivit primär. Eller så har ni tagit sönder PCI-E bussen som kortet satt på.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl dessutom samma drivrutin till korten så du hade inte behövt avinstallera drivern.
Kommit ihåg att ansluta elkablarna ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.