Permalänk

Projektarbete hjälp frågeställning

Hej!
Jag ska göra mitt gymnasiearbete/projektarbete inom fysiken.
Inom området "Elektromagneter/Elektromagentism",
har ni något tips på frågeställning?

(jag skapade denna tråd på ställe men kunde inte lägga in den någon annan stans)

Permalänk
Medlem

För det första, vad är det du ska göra inom området "Elektromagneter/Elektromagentism", vad vill du få ut?, vad blir din slutprodukt, en praktisk eller teoretisk utformning? osv. du måste väl först själv ha en hum om vad du vill uppnå innan du kan börja med en frågeställning.

Permalänk

Ett tips är att snacka med din handledare angående rapportens formalia. Även om du får underbara tips här på sweclockers av kunniga människor så måste inte det betyda att din handledare vill ha det så. (Gymnasium och universitet brukar variera ganska mycket när det gäller "projektarbeten", sen vad som är rätt och fel tänker jag inte gå in på)

Så det är mitt tips. Hitta din skolas "mall" angående projektarbete och gå igenom den med din handledare.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Eftersom tråden egentligen ska ligga i övriga ämnen och du inte har tillgång till det forumet ännu måste jag tyvärr låsa tråden. När du har tillgång till övriga ämnen kan du be oss att låsa upp och flytta tråden.

Lycka till med projektarbetet!