hjälp med mitt nya grafikkort GTX 760

Permalänk
Avstängd

hjälp med mitt nya grafikkort GTX 760

tjena köpte ett gtx 760 i veckan och skulle koppla in det men skärmen är bara svart hela tiden medans datan är på. Kan det va att mitt moderkort inte funkar med det ? Har ett Asus P7H55-M Pro moderkort.

Permalänk
Entusiast

Moderkortet ska fungera med det men är du säker på att du har kopplat sladden till grafikkortet och inte moderkortet? Brukar vara ett vanligt misstag

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kopplat in alla strömkablar till grafikkortet?
Kopplar du skärmen till grafikkortet?
Har du provat att koppla skärmen till olika utgångar på grafikkortet?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

Japp den sitter i grafikkortet.

Permalänk
Avstängd

aa jag har gjort allt detta också.

Permalänk
Skrivet av Hillen:

tjena köpte ett gtx 760 i veckan och skulle koppla in det men skärmen är bara svart hela tiden medans datan är på. Kan det va att mitt moderkort inte funkar med det ? Har ett Asus P7H55-M Pro moderkort.

skriv ner alla komponenter som du har i datorn..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

asus p7h55-m pro - Moderkort
Nvidia Geforce GTX 760 - Grafikkort
Corsair 4gb (vet inte exakt nummer på dem) - Ram minne
Silver power 400w - PSU
Intel i3 (har jag för mig) Processor

Sitter vid en annan data just nu därför jag inte har super koll brukar inte hålla på med sånt här.

Permalänk
Skrivet av Hillen:

asus p7h55-m pro - Moderkort
Nvidia Geforce GTX 760 - Grafikkort
Corsair 4gb (vet inte exakt nummer på dem) - Ram minne
Silver power 400w - PSU
Intel i3 (har jag för mig) Processor

Sitter vid en annan data just nu därför jag inte har super koll brukar inte hålla på med sånt här.

Silver power 400w - vilken modell ? gissar på att det är för klent. eller att 12V är uppdelat på flera Rails

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

den startade nu när jag tog ut 1 ram minne och nu håller jag på att installera drivrutinerna (min polare hjälpte mig). Tack för råden ska satsa på nytt nättagg nästa löning tror det är lite i klenaste laget. Men har en liten följdfråga om någon vet om asus p7h55-m pro går ihop med Kingston minnen 2x4gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hillen:

Men har en liten följdfråga om någon vet om asus p7h55-m pro går ihop med Kingston minnen 2x4gb

Du lämnar alldeles för klent med information för att någon ska kunna svara. Det som spelar roll är hastigheter och spänningar. Men rent generellt ska det inte vara några problem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!