hjälp med mitt nya grafikkort GTX 760

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

hjälp med mitt nya grafikkort GTX 760

tjena köpte ett gtx 760 i veckan och skulle koppla in det men skärmen är bara svart hela tiden medans datan är på. Kan det va att mitt moderkort inte funkar med det ? Har ett Asus P7H55-M Pro moderkort.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Moderkortet ska fungera med det men är du säker på att du har kopplat sladden till grafikkortet och inte moderkortet? Brukar vara ett vanligt misstag

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Har du kopplat in alla strömkablar till grafikkortet?
Kopplar du skärmen till grafikkortet?
Har du provat att koppla skärmen till olika utgångar på grafikkortet?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

Japp den sitter i grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

aa jag har gjort allt detta också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Hillen:

tjena köpte ett gtx 760 i veckan och skulle koppla in det men skärmen är bara svart hela tiden medans datan är på. Kan det va att mitt moderkort inte funkar med det ? Har ett Asus P7H55-M Pro moderkort.

skriv ner alla komponenter som du har i datorn..

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

asus p7h55-m pro - Moderkort
Nvidia Geforce GTX 760 - Grafikkort
Corsair 4gb (vet inte exakt nummer på dem) - Ram minne
Silver power 400w - PSU
Intel i3 (har jag för mig) Processor

Sitter vid en annan data just nu därför jag inte har super koll brukar inte hålla på med sånt här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Hillen:

asus p7h55-m pro - Moderkort
Nvidia Geforce GTX 760 - Grafikkort
Corsair 4gb (vet inte exakt nummer på dem) - Ram minne
Silver power 400w - PSU
Intel i3 (har jag för mig) Processor

Sitter vid en annan data just nu därför jag inte har super koll brukar inte hålla på med sånt här.

Silver power 400w - vilken modell ? gissar på att det är för klent. eller att 12V är uppdelat på flera Rails

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

den startade nu när jag tog ut 1 ram minne och nu håller jag på att installera drivrutinerna (min polare hjälpte mig). Tack för råden ska satsa på nytt nättagg nästa löning tror det är lite i klenaste laget. Men har en liten följdfråga om någon vet om asus p7h55-m pro går ihop med Kingston minnen 2x4gb

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Hillen:

Men har en liten följdfråga om någon vet om asus p7h55-m pro går ihop med Kingston minnen 2x4gb

Du lämnar alldeles för klent med information för att någon ska kunna svara. Det som spelar roll är hastigheter och spänningar. Men rent generellt ska det inte vara några problem.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!