Asus DC2 760 vs Evga 770 SC referens

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Asus DC2 760 vs Evga 770 SC referens

Titeln säger allt, vilket skulle ni rekommendera? Just nu sitter jag på ett asus DC2 7850 och jag älskar asus kylare, främst då den är knäpptyst men den kyler också nåt otroligt!

Det jag är orolig över med 770 är att den kommer vara högljudd då den är referens. Är det någon som har erfarenhet av referens modeller som kan säga om det kommer att vara stor skillnad jämfört med asus DC2 kylare?

Vilken rekommenderar ni att jag ska köpa?
Jag lägger stor vikt på tysnad, åtminstone i idle, i load så bryr jag mig inte hur mycket det låter då jag ändå alltid spelar med hörlurar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2007

Asus 760 OC DCII har fått goda omdömen för deras tysta kylare.

MSI Z77A-S03 Inet Ed. | i5 2500k @ 4.2Ghz | 2x Intel 520 SSD + 3TB Lagring | 8GB Corsair XMS3 | ASUS 760 DCII 2GB OC | EVGA Supernova G2 750W Gold+ | Fractal Design R4 | Phantek PH-TC14PE | Citera eller Pinga mig för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Varför inte 770 med DC2?

Har själv SLI 770 Twinfrozr, tysta de med. väldigt bra fläkt.

CPU: Intel i7 5930K @4.5ghz Kylning: Noctua D15 | GPU: SLI 780Ti OC | PSU: HXi 850 | SSD: 500+120GB | Chassi: Corsair 760t

Surfplatta: Samsung Tab Pro 8.4, Android 6.0
Telefon: Iphone 6s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av jackan18:

Titeln säger allt, vilket skulle ni rekommendera? Just nu sitter jag på ett asus DC2 7850 och jag älskar asus kylare, främst då den är knäpptyst men den kyler också nåt otroligt!

Det jag är orolig över med 770 är att den kommer vara högljudd då den är referens. Är det någon som har erfarenhet av referens modeller som kan säga om det kommer att vara stor skillnad jämfört med asus DC2 kylare?

Vilken rekommenderar ni att jag ska köpa?
Jag lägger stor vikt på tysnad, åtminstone i idle, i load så bryr jag mig inte hur mycket det låter då jag ändå alltid spelar med hörlurar.

Som sagt finns 770 med DCUII kylare.
Annars så är ju 770 referens att föredra framför 760 DCUII eftersom referenskylaren är hyfsat tyst i idle (vad jag vet) men kan låta mer i load och kyler väl något sämre, men 770 är ju ett klart bättre kort än 760.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Orlaw:

Varför inte 770 med DC2?

Har själv SLI 770 Twinfrozr, tysta de med. väldigt bra fläkt.

Då den kostar mer och är därmed utanför min budget

Värt att nämna är att 770 kostar 500kr mer än vad 760 gör

Skickades från m.sweclockers.com