Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleric:

Hur fick ni eran FX-8320 att funka med Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 1.2)? Har nämligen skaffat ett själv men när jag startar datorn med den i så får skärmen ingen signal.. Lite hjälp skulle uppskattas!

Redi: Har flashat bios med nyaste uppdateringen och provat alla knep som jag har hittat på tidigare forums!

Hittar inget om Rev 1,2 på deras hemsida men Alla revisioner de har där ska stödja FX 8320 (1,0 1,1 3,0 och 4,0) Så låter som ud har någon defekt komponent. http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3996#

Du råkar inte ha någon annna CPU liggande att testa med ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sleric:

Hur fick ni eran FX-8320 att funka med Gigabyte GA-990FXA-UD3 (rev. 1.2)? Har nämligen skaffat ett själv men när jag startar datorn med den i så får skärmen ingen signal.. Lite hjälp skulle uppskattas!

Redi: Har flashat bios med nyaste uppdateringen och provat alla knep som jag har hittat på tidigare forums!

Får du ingen bild så kan det ju vara GPU:n det är fel på?! Vad har du mer för grejor? Har r1.0 med senaste bio och detta funkar utan mankemang.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Får du ingen bild så kan det ju vara GPU:n det är fel på?! Vad har du mer för grejor? Har r1.0 med senaste bio och detta funkar utan mankemang.

Gpun är det inget fel på, Allting funkar med mitt gamla Cpu (6100)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sleric:

Gpun är det inget fel på, Allting funkar med mitt gamla Cpu (6100)

Om du kollat att sätta grafikkortet i en annan PCI-e plats och detta inte funkar är det antagligen CPU:n som felar, inte alls vanligt men visst kan det hända.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)