Permalänk

Klocka med ClockGen

Hejsan!

Har tagit ner en mjukvara för att klocka min CPU ( Programmet heter Clockgen ) men för att kunna göra det så behöver jag något som heter PLL Nummer. Finns det någon här som kan hjälpa mig få fram det eller berätta vad jag ska söka på för att hitta det på google? Har alla uppgifter om datorn fast vet bara inte vilka som behövs för att få fram svaret, är jätte tacksam för alla svar!

MVH

Permalänk
Medlem

Klocka processorn gör man i BIOS.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Klocka processorn gör man i BIOS.

Precis, om man nu ska lära sig att klocka, gör det då ordentligt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Okey, om jag nu ska klocka den i bios har ni några tips på ställen man kan läsa om det? Har en skräpdator jag kan pilla med!

Permalänk

kolla högst upp på faq här du har lagt din tråd

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Skrivet av wirrevild:

Okey, om jag nu ska klocka den i bios har ni några tips på ställen man kan läsa om det? Har en skräpdator jag kan pilla med!

Vissa budgetmoderkort har inte överklockningsinställningar i bios, bara så du vet