Permalänk
Avstängd

ISF kallibrering över 20 000.kr?

har börjat fundera på att få min zt60 professionellt kallibrerad och blev skrämd av priserna

det finns runt 9 olika steg och varje stek kostar runt 4000.kr

kostar det verkligen över 20 000.kr för en full professionell isf kallibrering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har börjat fundera på att få min zt60 professionellt kallibrerad och blev skrämd av priserna

det finns runt 9 olika steg och varje stek kostar runt 4000.kr

kostar det verkligen över 20 000.kr för en full professionell isf kallibrering?

Du kan fråga Thomas Ytterberg (Laxpudding) vad han tar för kalibrering hos hemanvändare, han och hans kollega är certifierade. Hemanvändare får inte riktigt samma behandling som professionella kunder, för det behövs inte. Frågan är varför du inte försöker själv om du skaffat eller ska skaffa kalibrator?

Permalänk
Bildexpert 📺

Det är jag och min kollega som håller i ISF-certifieringarna. Intresset i Sverige är dock förhållandevis lågt jämfört med internationella sammanhang. Jag använder mina kunskaper främst för tester och artiklar, kollegan för installationer och proffsmarknaden. Sedan gör vi en handfull privatkalibreringar då och då.

Vet inte vad zzcool menar med 9 steg och 4.000 kronor för varje steg? Men normalt tar vi 3.500 kronor för en komplett privatkalibrering och en kalibrering handlar om att styra upp hela bildkedjan. Det händer att jag måste be ägarna att köpa exempelvis en ny Blu-rayspelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxpudding:

Det är jag och min kollega som håller i ISF-certifieringarna. Intresset i Sverige är dock förhållandevis lågt jämfört med internationella sammanhang. Jag använder mina kunskaper främst för tester och artiklar, kollegan för installationer och proffsmarknaden. Sedan gör vi en handfull privatkalibreringar då och då.

Vet inte vad zzcool menar med 9 steg och 4.000 kronor för varje steg? Men normalt tar vi 3.500 kronor för en komplett privatkalibrering och en kalibrering handlar om att styra upp hela bildkedjan. Det händer att jag måste be ägarna att köpa exempelvis en ny Blu-rayspelare.

hej ursäkta för bump men skulle du kunna utföra en isf kallibrering på min zt60 om det är i göteborg?