Folk som vill lira lite Battlefield 4?

Permalänk
Medlem

Folk som vill lira lite Battlefield 4?

Hej allihopa!

Vet inte om det hör hit så om det inte gör det så ber jag om ursäkt!

Tänkte helt enkelt bara höra om det är någon som har lust att lira lite Battlefield en torsdags kväll som denna!

Mvh
z0rks

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Spelar varje kväll och lägger till dig bums
Antar att du heter z0rks på bf med;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Spelar varje kväll och lägger till dig bums
Antar att du heter z0rks på bf med;)

Låter najs
Yes my friend!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Inaktiv

Visst vill jag spela!
Har tyvärr inget att spela på

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Visst vill jag spela!
Har tyvärr inget att spela på

Ajdå!
Datorn paj eller? :/

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av z0rks:

Ajdå!
Datorn paj eller? :/

Inte direkt... Har en med radeon 4350 + athlon II x4 630 klarar knappt battlefield play 4 free när jag testade det :/
Fast ska köpa en ny snart hoppas jag

Permalänk

Efter förra patchen kunde jag spela i max 30sekunder innan det kraschade, har inte provat på typ en vecka så jag hoppas att det är löst. Heter Fr0zenArrow.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Hej allihopa!

Vet inte om det hör hit så om det inte gör det så ber jag om ursäkt!

Tänkte helt enkelt bara höra om det är någon som har lust att lira lite Battlefield en torsdags kväll som denna!

Mvh
z0rks

Kan lägga till dig , heter Dippenz. Spelar i princip bara på SweC's CQ Large.

Permalänk
Medlem

Spix-ooze

Lirar ofta, förmodligen för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Inte direkt... Har en med radeon 4350 + athlon II x4 630 klarar knappt battlefield play 4 free när jag testade det :/
Fast ska köpa en ny snart hoppas jag

Hehe ajdå! Jafan de får du ta och göra!

Skrivet av Schackmannen:

Efter förra patchen kunde jag spela i max 30sekunder innan det kraschade, har inte provat på typ en vecka så jag hoppas att det är löst. Heter Fr0zenArrow.

Okej addar dig då!

Skrivet av Dippenzz:

Kan lägga till dig , heter Dippenz. Spelar i princip bara på SweC's CQ Large.

Grymt!

Skrivet av Possum:

Spix-ooze

Lirar ofta, förmodligen för mycket

Grymt!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Jag ville gärna spela, är dock bara 14år är det för ungt?

Heter MrWozzor på battlelog
1,5 K/D litar mest rush och tdm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig: granaux
ingen av polarna lirar bf4 så

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Avstängd

Skulle vara sjukt kul att spela BF4 med någon, skype osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

Lägg gärna till mig: granaux
ingen av polarna lirar bf4 så

Samma här :S

Skrivet av SweFox*:

Skulle vara sjukt kul att spela BF4 med någon, skype osv?

Kanske skulle kunna lira lite senare med skype. Vad heter du på battlelog?

Permalänk

Jag spelar ensam hela tiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dippenzz:

Kanske skulle kunna lira lite senare med skype. Vad heter du på battlelog?

SweFox

Tycker det är roligare med skype för annars multitaskar jag bara hah.

Permalänk
Hedersmedlem

kan rekomendera att kommas in på mumble sweclockers mumble, där även admins för deras bf4 servrar sitter
mumble
Sweclockes Bf4 servrar

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Tips på om spelet fortfarande crashar/stutter osv. Löste de mesta av mina problem ! Dock inte netkodning hehe.

Go to the BF4 folder in .\origin games\Battlefield 4\ Open ._Installer\directx\redist Right click on DXSETUP.exe and click "Run as Administrator"
What this does is install the DirectX libraries that were copied to your hard drive but never installed that are needed for DirectX to properly process the game code.
I know three people personally that was having the crashing all the time, I had them do this, rock solid.
If your CPU has the option of Hyper Threading, disable it. Don't argue just try it and compare, this shouldn't help with the game crashing but damn will your game be hella smoother. (This is done in the BIOS, if you are using Windows 8 Google how to restart into your BIOS).

Create a user.cfg (then edit with notepad) config file in the Battlefield 4 folder and then paste this within the file:
RenderDevice.Dx11Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
PerfOverlay.DrawFps 1

-Install .NET 4.5, I had 4.0 then installed 4.5 and found a modest yet noticeable more stable experience.
-This one is optional and applies to nVidia 6xx -7xx cards only and is pure personal opinion. So as many may know the Kepler series cards ramp up and down their clock rates depending on demand.

(You can right click the icon of BF4 in origin and under the properties/launch options you can define the 32 bit/x86 executable) massively improves the smoothness of the game.

Kolla parkerade CPU. Unpark så flyter det bättre.
http://www.coderbag.com/Programming-C/Disable-CPU-Core-Parkin...

Spelar ni på Sweclockers server ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

SweFox

Tycker det är roligare med skype för annars multitaskar jag bara hah.

La till dig på battlelog så kanske vi kan lira lite ikväll Kan tilläga att jag inte är jättebra och är level 19. K/D ligger runt 1.1 och spelar nästan bara CQ Large och då på SweC's HC server.

Skrivet av Blackbeardie:

Tips på om spelet fortfarande crashar/stutter osv. Löste de mesta av mina problem ! Dock inte netkodning hehe.

Go to the BF4 folder in .\origin games\Battlefield 4\ Open ._Installer\directx\redist Right click on DXSETUP.exe and click "Run as Administrator"
What this does is install the DirectX libraries that were copied to your hard drive but never installed that are needed for DirectX to properly process the game code.
I know three people personally that was having the crashing all the time, I had them do this, rock solid.
If your CPU has the option of Hyper Threading, disable it. Don't argue just try it and compare, this shouldn't help with the game crashing but damn will your game be hella smoother. (This is done in the BIOS, if you are using Windows 8 Google how to restart into your BIOS).

Create a user.cfg (then edit with notepad) config file in the Battlefield 4 folder and then paste this within the file:
RenderDevice.Dx11Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
PerfOverlay.DrawFps 1

-Install .NET 4.5, I had 4.0 then installed 4.5 and found a modest yet noticeable more stable experience.
-This one is optional and applies to nVidia 6xx -7xx cards only and is pure personal opinion. So as many may know the Kepler series cards ramp up and down their clock rates depending on demand.

(You can right click the icon of BF4 in origin and under the properties/launch options you can define the 32 bit/x86 executable) massively improves the smoothness of the game.

Kolla parkerade CPU. Unpark så flyter det bättre.
http://www.coderbag.com/Programming-C/Disable-CPU-Core-Parkin...

Spelar ni på Sweclockers server ?

Jag lirar iaf på SweC's CQ Large server

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Skulle vara sjukt kul att spela BF4 med någon, skype osv?

Adda z0rks

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Hej allihopa!

Vet inte om det hör hit så om det inte gör det så ber jag om ursäkt!

Tänkte helt enkelt bara höra om det är någon som har lust att lira lite Battlefield en torsdags kväll som denna!

Mvh
z0rks

Skrivet av SweFox*:

Skulle vara sjukt kul att spela BF4 med någon, skype osv?

Har "addat" er två. Jag har Skype med men vill inte uppge namn här i forumet.
Om några andra vill spela med mig så heter jag iSTEAMY på Origin.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

släng gärna in mig också lirar när barnen ligger i bingen Large85

Permalänk
Medlem

Välkommen till att adda mig på Origin MedionR

Permalänk
Medlem

Håller precis på att ladda ner BF4, 66% slutfört.
alatan heter jag på battlelog. Kommer antagligen att spela ikväll

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Seriöst. Har de använt sig av WordArt i BF4?

Permalänk
Medlem

Ni som är sugna på att spela kan ju adda mig på battlelog!
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/z0rks/

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Ni som är sugna på att spela kan ju adda mig på battlelog!
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/z0rks/

Kan tillägga att vi har fett kul !

Permalänk
Medlem

Sitter ni på nå voip program?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Om ni vill så släng till Wahlstedt84 oxå, alltid kul att panga med andra!

/ ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Sitter ni på nå voip program?

Vi brukar köra skype!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360