T-Blå för att ta bort gammal kylpasta?

Permalänk
Medlem

T-Blå för att ta bort gammal kylpasta?

Har köpt en CPU kylare och behöver att veta om T-Blå Färdigblandad Spolarvätska fungerar bra att använda till rengöring (ta bort gammal kylpasta) av IHS?

/azz0n^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Ingen bra ide då den innehåller bl a frostskyddsmedel som blir kvar på de ytor du vill rengöra.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Samma sak gäller t-röd, dock i mindre omfattning.

Rent formellt kan du använda sirap om du vill, bara du får bort restprodukterna.
Elektronikrengöring, kemiskt ren bensin eller aceton/förtunning är det rekommenderade.

T-röd som många har dille på är bränsle, inget annat. Men, återigen, sirap funkar de också

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Detta är kanske inte något du vill höra, eller så är det, men det räcker med vatten, tops och eventuellt en finare putstrasa. Var riktigt noga bara, så kommer den att skina ordentligt.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Ingen bra ide då den innehåller bl a frostskyddsmedel som blir kvar på de ytor du vill rengöra.

Vad ska jag använda då? Har ingenting annat hemma för tillfället.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Gripen Aceton och en tops är det optimala enligt mig. En del har föreslagit kaffefilter me...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Aceton med en bit lakan brukar jag köra.
Bara ta något gammalt du ej använder längre och dra av en bit

Permalänk

Själv så kör jag bara, lite vatten och en trasa/papper.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Har köpt en CPU kylare och behöver att veta om T-Blå Färdigblandad Spolarvätska fungerar bra att använda till rengöring (ta bort gammal kylpasta) av IHS?

/azz0n^

Det viktiga är att du får bort så mycket som möjligt. Du kan även använda fönsterputs eller vodka om du vill.
Du ska helst använda något som dunstar bort. Färdigblandad spolarvätska innehåller nog lite för mycket vatten i min smak.

Permalänk
Medlem

Aceton eller kemiskt ren bensin. Torka med kaffefilter.

Permalänk

Jag kör med Isopropanol från Apoteket. Dyrare än andra alternativ men det fungerar för mig c:

Visa signatur

Blegh <3 ^^