Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
malmö
Registrerad
Apr 2011

Nått spökar som satan

Okey hejsan alla, då ja byttade chassi i da in med nytt och ut med gammalt.

Då ja gjort detta flera hundra gånger aldrig stöt på detta problem.

Okey fick ihopa allt såg bra ut den botade kom in i bios, nu börja ja undra varför gick den ej in i min HDD eller SSD.
Kände på min HDD hmm den span ej min ssd's ström lampa lyste ej O.o.
trodde de var mitt agg som spökade , testade alla mina portar i sata och på min agg testade olika sladdar.
Så trodde de var mitt agg först drog till inet och lämnade in de för koll, tog ner mitt gammla agg ja hade och testade samma problem.
Då blev ja helt skum, förstod ej vad de var alls.
Fick ström med molex,24pin , 8 pin , 6 pin.
Men fick fan inte nått svar mellan Sata power och sata kontakten.
Nå snackade med polare som ja ska till om ett par timmar och låna delar och testa för att se vad fan de är.
Men frågar då er om ni stöt på detta eller om de är rent min sydbrygga som ja tror nu spökar. ?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av AndyB91:

Okey hejsan alla, då ja byttade chassi i da in med nytt och ut med gammalt.

Då ja gjort detta flera hundra gånger aldrig stöt på detta problem.

Okey fick ihopa allt såg bra ut den botade kom in i bios, nu börja ja undra varför gick den ej in i min HDD eller SSD.
Kände på min HDD hmm den span ej min ssd's ström lampa lyste ej O.o.
trodde de var mitt agg som spökade , testade alla mina portar i sata och på min agg testade olika sladdar.
Så trodde de var mitt agg först drog till inet och lämnade in de för koll, tog ner mitt gammla agg ja hade och testade samma problem.
Då blev ja helt skum, förstod ej vad de var alls.
Fick ström med molex,24pin , 8 pin , 6 pin.
Men fick fan inte nått svar mellan Sata power och sata kontakten.
Nå snackade med polare som ja ska till om ett par timmar och låna delar och testa för att se vad fan de är.
Men frågar då er om ni stöt på detta eller om de är rent min sydbrygga som ja tror nu spökar. ?

Har du testat att reseta bios/UEFI? Det låter som ditt mobo har fått nippran. Om du bygger utanför lådan hur ser det ut då?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
malmö
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Jalle64:

Har du testat att reseta bios/UEFI? Det låter som ditt mobo har fått nippran. Om du bygger utanför lådan hur ser det ut då?

Har kört CMos och resetat mobot helt, ska installera om biosen imorgon och testa med andra delar.
vetefan vad som hänt.