Permalänk

Överklocka intel core i5 4200m?

Går det att överklocka Intel Core i5 4200m? Jag vet att det inte är en K-version men ändå?
Kan jag även överklocka ett Nvidia Geforce GT 750m?
Och om det går, behöver jag bättre kylning (såsom kylpasta? Note: Jag har en laptop!

Permalänk
Medlem

Glöm processorn. Den är garanterat låst i BIOS.
Grafikkortet kanske går. Testa MSI Afterburner och håll bra koll på tempsen!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag forsokte mig pa att overklocka en i7 2670qm med hjalp av en anvandare har pa forumet.

For mig var det lang process med flashning av bios, fram och tillbaka, skruva isar datorn for att rycka bios batteriet eftersom datorn sluta starta. och i slut andan gav nastan ingenting. Och i slut andan fick jag den fran 2,2 till 2,8. For mig gjorde det inte sa mycket, eftersom jag sag det som en kul grej. Men att forvanta sig mer an turbo klocken ar max du nagon sin kommer fa ut.

Nvidia Gforce GT 750 gar att OCa ganska latt med MSI Afterburner,

Men jag tycker du ska satta dig ner och lasa pa, och googla om andras resultat.

Ang kylpasta och din andra trad dar du fragar ifall den kommer fungera, sa tycker jag du ska lata det vara med tanke pa att garantin kommer ryka.

Edit; Lata kylpasta och overklockning av processorn vara, datorn kommer klara det fint.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Glöm processorn. Den är garanterat låst i BIOS.
Grafikkortet kanske går. Testa MSI Afterburner och håll bra koll på tempsen!

Tack!

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Jag forsokte mig pa att overklocka en i7 2670qm med hjalp av en anvandare har pa forumet.

For mig var det lang process med flashning av bios, fram och tillbaka, skruva isar datorn for att rycka bios batteriet eftersom datorn sluta starta. och i slut andan gav nastan ingenting. Och i slut andan fick jag den fran 2,2 till 2,8. For mig gjorde det inte sa mycket, eftersom jag sag det som en kul grej. Men att forvanta sig mer an turbo klocken ar max du nagon sin kommer fa ut.

Nvidia Gforce GT 750 gar att OCa ganska latt med MSI Afterburner,

Men jag tycker du ska satta dig ner och lasa pa, och googla om andras resultat.

Ang kylpasta och din andra trad dar du fragar ifall den kommer fungera, sa tycker jag du ska lata det vara med tanke pa att garantin kommer ryka.

Edit; Lata kylpasta och overklockning av processorn vara, datorn kommer klara det fint.

Ja jag tror jag låter det vara pga att garantin ryker.