GTX 650Ti 2048MB till min ATX dator

Permalänk
Medlem

GTX 650Ti 2048MB till min ATX dator

Hej,

Jag har en Fujitsu dator med ganska bra spec förutom grafikortet. Dators spec: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1111469
Det är en ATX låda.

Jag skulle vilja köpa ett bra grafikkort och har kikat på GTX 650Ti 2048MB

Frågor:
1) Jag är orolig för om grafikkortet får plats i lådan.

2) När det gäller nytt power agg så antar jag att så länge jag köper ett som är anpassat för ATX så borde det vara lätt att byta. Men hur kraftigt agg behöver jag? Hur räknar man, ta ovan grafikkort som exempel.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Du behöver absolut inte sikta in dig på ett nätaggregat som är högre än 500w iallafall.

Permalänk
Medlem

Det är 300W agg som satt i när jag köpte den. Håller du med om att jag måste byta?

Permalänk
Skrivet av df9517:

Det är 300W agg som satt i när jag köpte den. Håller du med om att jag måste byta?

Det är lite klent kanske, sen beror det väl även på vilken kvalitet det är på agget också. Det sparas in en del på färdigbyggda datorer. Vad är det för märke osv? Har det 80Plus-märkning? Nvidia rekommenderar minst 400W för 650Ti, men dom rekommendationerna brukar vara i överkant och man kan klara sig på ett med färre watt förutsatt att agget är bra.

För övrigt: är det inte en microATX-låda du har? Står ju så i beskrivningen. Det spelar kanske ingen roll, du ska ju inte köra dubbla grafikkort.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag visste inte att det var skillnad på micro apx och apx. Påverkar det även vilket agg jag kan köpa?

Grafikkortet jag har idag är HD 6570 och om jag försöker överklocka det så går kortet ner så jag antar att jag ligger precis på gränsen när det gäller power.