Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

automatisk underklocking

tjena eftersom jag inte fick ett svar från min förra tråd så lägger jag upp en ny här.

som ni ser på bild så är processorn överklockad och den kör så hela tiden. Jag undrar om den kan underklocka sig sj volten och hastigheten?
men kommer jag inte få lägre fps i bf3 när processorn underklockar sig(jag överklockade processorn för att få så mycket fps som möjligt på bf3)
förkortas livslängden mycket om den kör som på bilden hela tiden(datorn är på rätt så länge ofta!)

CPU:I7-3770k,RAM: 16GB corsair,MB:ASUS sabertooth z77,GPUS:GTX 660 TI SLI, Coler Master Stryker, PSU:Silverstone 1000w GOLD, Lagring :128GB ssd och 128gb Samsung SSD, KylareCorsair H100 SkärmASUS VG248qe 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Det ser inte ut att vara någon fara Bra resultat.

Datorn klockar bara ner sig då den inte används, när du spelar BF3 används den och kommer inte klocka ner sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Sitter du bara å surfar så klockar den ned sig själv och anpassar spänningen därefter. Maxklock körs bara vid belastning på CPU. Så i spel ligger den på maxklock konternuerligt.

Nej, då länge du inte har någon överdriven spänning på den (vilket du absolut inte verkar ha) så kommer det ha minimal påverkan.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - ASUS VG248QE - Samsung SyncMaster P2450H - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - QPAD QH-90 - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop