Billigaste sättet att skaffa Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...
Du får en ISO med samma språk och arkitektur som datorn du laddar ned på.

Stort tack!

Men det är egentligen en .exe fil, får man en ISO sen ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskeprylar:

Stort tack!

Men det är egentligen en .exe fil, får man en ISO sen ändå?

Om du tar och dubbelklickar på exe-filen du laddat ner så ska du nog se att du får svar på din fråga.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre3:

Hej,

Jag undrar om ni vet det billigaste sättet att uppgradera från Windows 7 till Windows 8.1? Har varit inne på någon sida som heter mskeyoffer.com som säljer billiga nycklar men det känns väldigt suspekt. Om man går in på Microsofts hemsida så står det inga priser för en digital kopia. Någon som har förslag?

Tack!

http://www.pellesoft.se/communicate/user/studentlicens-valide...

150kr så får du 2 licenser av windows 8 (en på svenska och en på engelska) samt att du får tror det är 4 av windows 7, vista och xp samt en hel drös med massa andra licenser från MS..

kör själv via dom och det har funkat underbart!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...
Du får en ISO med samma språk och arkitektur som datorn du laddar ned på.

Går det att göra en boot-USB och installera på en annan dator om man skriver in nyckel och laddar ner därifrån? Jag har tänkt installera på en helt nybyggd dator nämligen.

Skrivet av Zache_:

Har du beställt detta själv? Får man en kod via mail eller ska den skickas utskriven via flygpost? Tråkigt att få tullavgift på 200kr för något som kunde skickats i mail.

Jag köpte en nyckel och väntar, hoppas den skickas i mail så man slipper vänta i evigheter. Beställde igår och ännu har den inte dykt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Går det att göra en boot-USB och installera på en annan dator om man skriver in nyckel och laddar ner därifrån? Jag har tänkt installera på en helt nybyggd dator nämligen.

Jag köpte en nyckel och väntar, hoppas den skickas i mail så man slipper vänta i evigheter. Beställde igår och ännu har den inte dykt upp.

Angående bootbar USB så kan du skapa det på en dator, för att sedan installera det på en annan. Bara se till att du laddar ned rätt arkitektur (x86 el. x64) och den version av Windows som nyckeln gäller till. Ett väldigt smidigt verktyg för att skapa bootbart USB är Rufus.

När du fått din nyckel, skulle du vilja vara så snäll och citera mig i denna tråden, alternativt skicka mig ett PM om hur du fick den, och om den fungerade?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag köpte en nyckel och väntar, hoppas den skickas i mail så man slipper vänta i evigheter. Beställde igår och ännu har den inte dykt upp.

Nu har du förhoppningsvis fått din nyckel, kom den via mail eller flög den in via kinesisk brevduva?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande Pellesoft som är det bästa/billigaste alternativet att skaffa legit windows-licens om man är fattig student var skola inte är ansluten till dreamspark och man själv inte tycker att de 10% rabatt mecenat erbjuder i windows store räcker till?

Medlemsavgiften är på 250 kr nu och jag tycker mig inte hittat något bättre pris på windowslicenser hur mycket jag än googlat.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz