Permalänk
Medlem

Ladda hem MSI Afterburner eller något liknande och kolla graferna när du exempelvis kör benchmarks, spel osv. Hur hårt arbetar korten?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Skiter i detta nu , ska kasta datan åt helvete , bara krångel med detta skiten

Skickades från m.sweclockers.com

1, Dator inte datan.

2, Du kanske borde vänta tills imorgon?

3, Varför vill du köra SLI när du inte ens orkar fixa problemen? SLI/CF har många problem.

4, Vad har du för nätagg? och har du lyssnat på folket i tråden?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Testat och uppdatera till senaste Bios??

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Har du förresten försäkrat dig om att moderkortet stödjer SLI? Det finns ju faktiskt en del kort som inte gör det även om det finns mer än en PCI-plats.

Permalänk
Medlem

Spelar du i fullscreen eller windowed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Ja har kört både i single 3Dmark så de ska funka så ja :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men har du testat ett kort i "andra" pci slotten då?
Jag har sett frågan men inget svar på det innan

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk

Förresten! Viktigt att tänka på med MSI Afterburner är att det inte stödjer SLI! Tog ett tag för mig att fatta varför inte prestandan blev bättre när jag körde med två kort och det visade sig bero på Afterburner.

Edit: Det var nog förresten Kombustor som inte funkade med SLI...