display stopped responding and has recovered

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

display stopped responding and has recovered

Hej!

Hade problem med detta error medelande: "display stopped responding and has recovered" som jag nu har fixat genom att ändra TdrLevel till 0 i regedit.

Problemet nu är att jag fortfarande får ett "Frame Drop" som heter duga när jag inte rör musen på ungefär 1min.

Nån som har nån aning vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2012

Är inte det felmeddelande man får när man överklockat för mycket och drivrutinen kraschar?

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2013

Som cameltotem säger så betyder ju oftast det meddelandet att drivrutinen till grafikkortet har slutat fungera/krashat.
Kolla upp det vettja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2007

Strömsparläge elller inte, överklockning, kort samt version av drivrutiner skulle förenkla en del om du vill ha hjälp.

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Jag har inte överklockat. Och jag sa ju att jag inte får medelandet nå mer dock så är frame droppet kvar :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av lit3n:

Jag har inte överklockat. Och jag sa ju att jag inte får medelandet nå mer dock så är frame droppet kvar :/

Hade ett liknande problem för några veckor sedan. Löste det genom att avinstallera alla drivers från Nvidia. Plus radera foldern (NVIDIA) som hos mig låg vid (C) Drive, vid program (x86). Och sedan stänga av datorn, ta ut kortet, sätta i det igen, starta datorn och sedan installera alla drivrutiner från ''scratch''.

Kolla också så att du nu inte har ''adaptive'' power management mode på Nvidia/AMD kontrollpanelen. Sedan kan det också vara fel med drivrutinen i sig, det kan också vara något problem med när ditt kort vilar. Skulle först kolla efter någon ny bios uppdatering eftersom dom kan fixa system stabiliteten.

Kolla detta och hör av dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

det hjälpte inte alls tyvär :/ fattar inte vad problemet kan vara..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Jag hittade en fix till detta problem! Sökte igenom datorn med "Malwarebytes Anti-Malware" tog bort dom virus programet hittade och nu funkar allt som normalt igen!

Tack för alla svar!