Corsair H80i vs Cooler Master Elite 430

Permalänk

Corsair H80i vs Cooler Master Elite 430

Får h80i plats i elite 430 tror ni?, det känns som om den är lite för stor, hittar heller inget fakta om just detta, har någon av er testat just i denna lådan?

Permalänk
Medlem

Kan inte garantera det till 100 %, men den borde gå in. Det kan bli trångt dock i höjdled. Bredden på H80i är högst marginellt bredare än en 120 mm-fläkt, så det torde inte vara några problem. Det ser ut som att det finns lite marginal på höjden i det chassit, men om det är tillräckligt vågar jag inte svära på för en "upp-och-ned-vänd" montering. Om du däremot inte nyttjar översta expansionsplatsen så bör den gå in "rättvänt" utan problem. Men som sagt, det är ett uttalande endast utifrån bilder på chassit och utan garantier.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

Kan inte garantera det till 100 %, men den borde gå in. Det kan bli trångt dock i höjdled. Bredden på H80i är högst marginellt bredare än en 120 mm-fläkt, så det torde inte vara några problem. Det ser ut som att det finns lite marginal på höjden i det chassit, men om det är tillräckligt vågar jag inte svära på för en "upp-och-ned-vänd" montering. Om du däremot inte nyttjar översta expansionsplatsen så bör den gå in "rättvänt" utan problem. Men som sagt, det är ett uttalande endast utifrån bilder på chassit och utan garantier.

Hmm det var exakt det jag tänkte =/....vet inte hur jag ska göra nu >.<