Klockning av GTX 660 Nvida

Permalänk

Klockning av GTX 660 Nvida

Hej,

Köpte ett nytt grafikkort igår ( GTX 660 ) på netonnet och funderar på att klocka grafikkortet. I paketen medföljdes en skiva med ett klockningsprogram så det är inget jag behöver just nu. Nuvarande ligger kortet runt 1080 Mhz och jag skulle vilja hur högt jag kan klocka den utan att den tar skada eller blir för varm så den inte presterar lika bra, har just nu 2 bra fläktar på grafikkortet. Någon expert här kanske vet någon rimlig mhz man ska ligga på. Jag spelar oftast spel som Call Of Duty: Black Ops 2 mm. Vad har du för idéer? hur högt skulle jag kunna klocka det ? Hör av dig så ska jag försöka svara så snabbt som möjligt och höra av mig om det verkar prestera bättre :P. Ta tiden som behövs och hör av er i tråden :)!

Vi hörs,

-Andreas

Permalänk
Medlem

har du stock gtx 660, alltså inget märke, typ asus, msi, gigabyte osv.. bara nvidia modellen?

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk

Har Nvida Asus modellen, 2GB.

Permalänk

Olika kort klockar olika bra. Ställ upp frekvensen med till exempel 20mhz, Spela lite och se om du får artifakter eller liknande, Om allt verkar bra så kan du fortsätta höja, Gränsen går där du börjar få grafikbuggar/artifakter/Bluescreen etc eller när du tycker att fläktarna på kortet börjar låta för mkt.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

jag skulle helt klart använt mig av msi afterburner, och min bror som också har ett asus gtx 660, han fick hjälp av en dator butik med överklockningen, och han ligger just nu på 1152MHz frekvens, minne 6.2GHz och volten 1.162v, de funkar bra i spel osv.. väldigt stabil enligt han

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk

Tack spokiii, det var väll den infon jag behövde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas456:

Tack spokiii, det var väll den infon jag behövde

har asus gtx 660, kör mitt stock just nu men det har vart upp rätt högt.
dock blir det varmare om man kör högre...
så ställde ner kortet till förmån för högre cpu hastighter.
men att nå 1000- 1100 Mhz är ingen omöjlighet.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.