Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Man får också ett väldigt varmt och högljutt kort. Så skulle verkligen inte rekommendera dem.

TS: Jag hade nog valt ett 780 Ti om jag var du, det kortet kommer hålla i några år framöver utan problem, och det går alltid att köpa ett begagnat senare för SLI när du känner att prestandan inte räcker till. Gigabyte har väldigt bra kort, kylaren är tyst, de har oftast högst klockfrekvenser och är oftast billigast.

Freddie

Sen är det faktiskt rätt så lätt att klocka korten i Precision X, man behöver inte vara någon expert utan bara kolla någon youtube video eller läsa en snabb guide

Permalänk
Skrivet av skogsvilden:

Sedan så får man ju 2 stycken R9 290 till priset av ett GTX 780ti och prestanda som räcker och blir över i lång tid framöver.

Japp och man får Crossfire och dålig kompatibilitet bland spelen. Kör hellre ett Single 780 Ti då och droppar några fps.

Jag satsar på gröna laget, vill inte ha röda laget igen.

Får se vad mellandagsrean säger, om Ti blir billigt så slår jag på det, annars går jag på ett 780 (tror de räcker gott o väl faktiskt) även till Battlefield 4 @ Ultra, och om/när jag vill uppgradera, kan jag antingen köpa ett 780 till och köra i SLI eller sälja 780 och köpa 780 Ti när det har gått ner lite i pris.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Många tillverkare säljer fabriksklockade kort, men det är inte gpu klock frekvensen som är den säljande punkten. det är hela kortet i sig som är av bättre kvalitet, hela kortet klarar av högre bruksfrekvenser och blir snabbare på andra ställen som inte framkommer.

Jag kan inte allt om de mer detaljerade termerna av allt vad det är. Men det är mycket mer variabler som spelar in.
Men ett 780ti, vilket som helst är bättre än 780, 770, 680..

Stirra dig inte blind på siffrorna.

Permalänk
Medlem

1285MHZ är max stable clocks jag får i BF4!

Måste dock hålla kortet under 68-70 grader annars börja det artifacta

Kör med adpative v-sync så inte alltid full load men endå ligger fläkten på 80%

Skulle inte vilja veta hur den såg ut utan v-sync

Jävla nöjd med clockspeeden!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

1285MHZ är max stable clocks jag får i BF4!

Måste dock hålla kortet under 68-70 grader annars börja det artifacta

Kör med adpative v-sync så inte alltid full load men endå ligger fläkten på 80%

Skulle inte vilja veta hur den såg ut utan v-sync

Jävla nöjd med clockspeeden!

Riktigt bra klock!