Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Bra OC? 2500k

Tjena,

Nybörjare här. Ser detta bra ut när det gäller volt etc?´

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Sep 2009

67 grader i Intel Burn Test? Grym kylning eller allt för mesig överklock

Vad har du för minnen TS? Har du ett par som är specade för 1.5V kan du ändra DRAM Voltage i BIOS till 1.5 istället för auto, annars ser det fint ut.

Asus MVF ThunderFX | 2500K @ 4.8GHz w/ NH-D14 | G.Skill Ripjaws X @ 2133MHz | Asus GTX 1070 DCII | Samsung 850 Pro 256GB | RM1000X | Samsung S27B970D | CM Storm QFR Thick PBT Dyesub MX Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Stealthbomb:

67 grader i Intel Burn Test? Grym kylning eller allt för mesig överklock

Vad har du för minnen TS? Har du ett par som är specade för 1.5V kan du ändra DRAM Voltage i BIOS till 1.5 istället för auto, annars ser det fint ut.

Tack så mycket och God Jul!

Jag har sänkt DRAM till 1.5v (har 1.5v minnen).

Jag har också sänkt VCore till 1.22 (första steget där processorn är stabil i 20 intel burn på "very high" i stress nivå).

Är det bra eller dåligt att lägga sig precis på stabilitetsgränsen för Vcore?

God Jul ännu en gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Sep 2009

Hade lagt mig under 85grader i load eller 1,4Vcore, vilket som än kommer först. Du har stora marginaler med din nuvarande klock så du kan klocka högre om du vill.

Asus MVF ThunderFX | 2500K @ 4.8GHz w/ NH-D14 | G.Skill Ripjaws X @ 2133MHz | Asus GTX 1070 DCII | Samsung 850 Pro 256GB | RM1000X | Samsung S27B970D | CM Storm QFR Thick PBT Dyesub MX Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

du kan lätt få upp den till 4,7-4,8ghz

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Stealthbomb:

Hade lagt mig under 85grader i load eller 1,4Vcore, vilket som än kommer först. Du har stora marginaler med din nuvarande klock så du kan klocka högre om du vill.

Skrivet av Alle22:

du kan lätt få upp den till 4,7-4,8ghz

Tack för svaren.

Jag kommer så småningom att dra upp den högre, men 4.2Ghz "duger" för tillfället. Tänkte prova med 4.5Ghz först sen stega uppåt till 4.7-4.8 om det går.

Det verkar iallafall stabilt nu på 1.22 V-Core, 4.2Ghz (60c load).

Att minska V-Core från 1.28 till 1.22 sänkte temperaturen med 6-7 grader.

God Jul!