Permalänk
Medlem

Corsair h80i slangen lossnade

Köpte Corsair h80i idag med ny cpu.
Installerade alltid enligt instruktionerna. Startar datorn och allt funkar kanon.
Tills det plötsligt smäller till och jag hör vatten rinna.

Stänger snabbt som fan av datorn och öppnar upp. Ser då att slangen lossnat från radiatorn och spottat ut allt vatten.

Hur funkar garantin ifall den dödat komponenterna?
Eller är det hemförsäkringen som gäller?

/ En arg och uppgiven Copa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk

jag tror corshair har en 50k usd/euro garanti max tak för sånt om det är bevisat fel på kylaren

fan taskigt ;/ får en att nästan överväga att byta ut sin egna kylare :S

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Får åka tillbaka till netonnet Och snacka med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Trist läge :(, speciellt nu till jul.

Vattnet bör inte vara elektriskt ledande. Ta många foton i olika vinklar och olika zoom. Plocka sedan ut samtliga delar och lägg dom på något ställe där risken för att statisk elektricitet bildas är så låg som möjligt och iaktta ESD försiktighet vid demonteringen. Låt allt lufttorka. Låt det ta minst ett dygn. Ta under tiden kontakt med säljaren och upplys om läget. Det är inte omöjligt beroende på omständigheter att säljaren får stå för all skada samt transporter och även andra kostnader. Dokumentera all korrespondens.

Provkör gärna komponenterna sedan fullt ut. Dock så behöver Du något CPU-kylblock för att ens våga dig på att teststarta maskin. Flytta inte än några delar till en fungerande burk om Du får ett sådant förslag/idé eftersom de kan i värsta fall skapa skada i den fungerande burken.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Vill minnas jag läste en sån tråd på ett annat forum, skicka en RMA/mail till Corsair vet inte hur dem är nu men innan var dem riktigt schysta med sånt här, speciellt om något har gått i sönder

Permalänk
Medlem

Fick med kylare med cpu jag köpte. Tog bilder och ska testa datorn i morgon. Funkar det ej ringer jag Corsair och hör vad dom säger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Beklagar Copa.. Hoppas det löser sig, vi på TD väntar på dig

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

ah shit:/ hoppas det löser sig /Jonas

Permalänk
Avstängd

Låter som en defekt ring som gått sönder när slangen expanderat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Har jag tur så klarar sig datorn.. Nu när jag undersökt noga ser det ut som vattnet sprutade mot chassi sidan och inte över några komponenter.. Delarna ligger på tork nu så i morgon får vi se hur det gått

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Copa:

Har jag tur så klarar sig datorn.. Nu när jag undersökt noga ser det ut som vattnet sprutade mot chassi sidan och inte över några komponenter.. Delarna ligger på tork nu så i morgon får vi se hur det gått

Det är det absolut bästa du kan göra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

jag tror corshair har en 50k usd/euro garanti max tak för sånt om det är bevisat fel på kylaren

fan taskigt ;/ får en att nästan överväga att byta ut sin egna kylare :S

Det lär vara ganska minimal risk att den ska gå sönder plötsligt flera månader efter att du installerat den.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

Köpte Corsair h80i idag med ny cpu.
Installerade alltid enligt instruktionerna. Startar datorn och allt funkar kanon.
Tills det plötsligt smäller till och jag hör vatten rinna.

Stänger snabbt som fan av datorn och öppnar upp. Ser då att slangen lossnat från radiatorn och spottat ut allt vatten.

Hur funkar garantin ifall den dödat komponenterna?
Eller är det hemförsäkringen som gäller?

/ En arg och uppgiven Copa

Skickades från m.sweclockers.com

Men du!!,förut så varnade ju Corsair för att vissa som hade köpt H80i och 100i kanske någon månad sedan både på sin hemsida och här på swec.
att det var vissa Produktnummer som man skulle akta sig för. läs här : http://www.sweclockers.com/nyhet/17904-corsair-informerar-om-... och denna : http://www.sweclockers.com/nyhet/17900-corsair-aterkallar-def...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Det lär vara ganska minimal risk att den ska gå sönder plötsligt flera månader efter att du installerat den.

Håller helt med. Defekta kylare brukar märkas inom några timmar efter installation i form av BSOD pga. hög värme eller i detta fall vätska över hela datorn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Det lär vara ganska minimal risk att den ska gå sönder plötsligt flera månader efter att du installerat den.

jodå, men tanken slår en

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

En uppdatering..

Datorn överlevde duschen och efter legat på tork så rullar den på som vanligt

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

En uppdatering..

Datorn överlevde duschen och efter legat på tork så rullar den på som vanligt

Jag tror tyvärr inte att det kommer att hålla länge, eftersom slutna vattenkylningssystem har "Anti freeze" som är korroderande.

Läs detta: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=233533

Tråkigt att det ska hända på julen, men du får ha en riktigt god jul ändå!

Permalänk
Medlem

Sag i morse att min H80i har 1333. Har inte monterat den an, men den var hel ur kartong iallafall. Borde jag vara orolig?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |