"%1 är inte ett giltigt Win32-program" när jag ska uppdatera drivrutiner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

"%1 är inte ett giltigt Win32-program" när jag ska uppdatera drivrutiner

Hej!
Efter att ha fått BF4 i julklapp tänkte jag spela lite. När jag skulle starta spelet kom en varning upp om att jag inte har de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort. Jag prövade att ladda ner de senaste drivrutinerna och allt funkar bra, jag kan välja var jag vill spara drivrutinerna. Efter detta börjar den spara ner filerna till datorn och allt flyter på till 100%, därefter så stängs programmet och ett felmeddelande dyker upp där det står "%1 är inte ett giltigt Win32-program.". Jag har googlat lite på problemet och jag har hittat folk som har haft samma problem.

Det ska tydligen vara så att två genvägar innehåller samma ord eller att en genväg innehåller mellanslag. Lösningen ska vara att ändra lite på genvägen i registret, men jag hittar varken rätt ställe eller känner mig tillräckligt kvalificerad till att försöka mig på något sådant, därför ber jag nu er om hjälp. Tack på förhand!

System:
GTX 660
i7 3770
16 Gb RAM

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Ladda ner dina drivrutiner på www.geforce.com

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Allexz:

Ladda ner dina drivrutiner på www.geforce.com

Hej! Jag tackar för ditt svar men skulle uppskatta om du läste igenom frågan en gång till, där beskriver jag nämligen hur jag har försökt att ladda ner de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort.

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av gamingpandahq:

Hej! Jag tackar för ditt svar men skulle uppskatta om du läste igenom frågan en gång till, där beskriver jag nämligen hur jag har försökt att ladda ner de senaste drivrutinerna till mitt grafikkort.

Ah, jo du skrev dock inte ut varifrån du laddade ner dem, så jag antog helt enkelt att du laddat ner från en tredjepartssida då dessa problem inte brukar uppstå.

Det skulle kunna vara så att du har fel på ett eller flera av dina ram-minnen som i sig sedan skapar dessa felen.

Jag skulle föreslå att du installerar om ditt OS och om du därefter fortsätter stöta på liknande problem så kan det vara skäl för att köra ett par rundor memtest86+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Allexz:

Ah, jo du skrev dock inte ut varifrån du laddade ner dem, så jag antog helt enkelt att du laddat ner från en tredjepartssida då dessa problem inte brukar uppstå.

Det skulle kunna vara så att du har fel på ett eller flera av dina ram-minnen som i sig sedan skapar dessa felen.

Jag skulle föreslå att du installerar om ditt OS och om du därefter fortsätter stöta på liknande problem så kan det vara skäl för att köra ett par rundor memtest86+

Okej, ursäkta informationsmissen. Du föreslår alltså att jag ska rensa bort allting på mina hårddiskar och installera om hela systemet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Nej, rensa allt är ganska hårt slag

Jag antog helt enkelt att du hade paritionerat ditt system på ett sådant vis att du endast skulle förlora systempartitionen vid ominstallation.

Om så inte är fallet så tycker jag det kan vara värt att köra ett par timmars memtest86+ först, för att direkt se om dina minnen är friska.

Efter det så kan man antingen byta ut felaktiga kretsar eller så får vi fortsätta felsökningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2009

finns fix på detta problemet.
Testa med det lättaste först.
1. Klicka Start (Windows flaggan på tangentbordet)
2. Kontrollpanelen
3. Språk och region
4. Ändra visningsspråk till English

Du kan även testa ta bort "installer2" i C:\Program Files\NVIDIA Corporation
För kan hända att den mapen har blivit corrupt
Funkar inte det, har jag en annan fix som funkar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Allexz:

Nej, rensa allt är ganska hårt slag

Jag antog helt enkelt att du hade paritionerat ditt system på ett sådant vis att du endast skulle förlora systempartitionen vid ominstallation.

Om så inte är fallet så tycker jag det kan vara värt att köra ett par timmars memtest86+ först, för att direkt se om dina minnen är friska.

Efter det så kan man antingen byta ut felaktiga kretsar eller så får vi fortsätta felsökningen

Skrivet av Dr.Spike:

finns fix på detta problemet.
Testa med det lättaste först.
1. Klicka Start (Windows flaggan på tangentbordet)
2. Kontrollpanelen
3. Språk och region
4. Ändra visningsspråk till English

Du kan även testa ta bort "installer2" i C:\Program Files\NVIDIA Corporation
För kan hända att den mapen har blivit corrupt
Funkar inte det, har jag en annan fix som funkar

Hej, tack så mycket förr att ni har tagit er tid att svara. Jag tog bort "installer2" mappen och därefter gick installationen av drivrutinerna felfritt. Tack än en gång för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av gamingpandahq:

Hej, tack så mycket förr att ni har tagit er tid att svara. Jag tog bort "installer2" mappen och därefter gick installationen av drivrutinerna felfritt. Tack än en gång för hjälpen!

Inga problem, alltid kul att hjälpa till att lösa problem
Brossan hade samma problem för ett tagsen, så fick sitta och felsöka hemma hos honom