MSI GTX 660 utan CUDA på Komplett.se?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

MSI GTX 660 utan CUDA på Komplett.se?

Jag såg ett grafikkort på Komplett.se som verkar mycket billigare än motsvarande kort. Först verkade det inte vara någon skillnad, men sen såg jag att den inte verkar ha (stöd för?) CUDA. Varken på Komplett.ses hemsida eller på tillverkarens hemsida hittar jag något om CUDA. Är detta ovanligt för NVIDIA-kort? Jag trodde att alla kom med det. Något dyrare kort av samma modell har i alla fall CUDA.

Är det här ett sätt att dra ner priset utan att förlora prestanda som gamer, eller missar jag något? Kommer jag märka av något i spel eller vardagsapplikationer? Jag sysslar inte med något tungt grafikrelaterat utom spel.

kortet i fråga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Det är väl inte så mycket billigare än övriga GTX 660 kort?

Står för övrigt under Key features:
"NVIDIA CUDA® technology"

Så jag tror inte du behöver oroa dig alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Ixos:

Det är väl inte så mycket billigare än övriga GTX 660 kort?

Står för övrigt under Key features:
"NVIDIA CUDA® technology"

Så jag tror inte du behöver oroa dig alls.

Aha, där var det. Jag försökte finkamma infot så noga att jag missade första sidan.
Jag tycker att den är billig eftersom den är 100 kr billigare än nästa GTX 660 på Komplett.se, och 150 kr billigare på Komplett än alla andra butikerenligt Prisjakt. Dessutom ser det inte ut som en typisk budgetmodell av en B-tillverkare som XFX eller Powercolor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Jag tycker att den är billig eftersom den är 100 kr billigare än nästa GTX 660 på Komplett.se, och 150 kr billigare på Komplett än alla andra butikerenligt Prisjakt. Dessutom ser det inte ut som en typisk budgetmodell av en B-tillverkare som XFX eller Powercolor.

Finns billiga på andra ställen också:
(Samt 100kr rabatt på 1500kr kort är bara 7%)

CDON

NetOnNet

Dustin

Men det är en bra kylare och ett bra pris så bara att slå till om det är modellen du är ute efter!