Grafikkortet låter och blåser en massa luft.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Grafikkortet låter och blåser en massa luft.

Hallå! Det är så när jag ska starta datorn så börjar grafikkortet låta och de blåser ut en massa luft från den (man kan känna de på baksidan av burken). Alla andra komponenterna som moderkort, fläktar hoppar igång också dock dyker de ej upp någon bild.

Det jag tror felet ligger är i nätagget om de skickar någon felström av något slag ELLER för lite watt (500W) (?)

Inte alltför bra koll på min hårdvara i datorn, men kan skriva ut lite.

*Gainward GeForce 670
*Corsair cx 500w
*RAM kingstone 16gig
*MSi moderkort (kring 1k)
*Hårddisk är en SSD på 125gb
*Chassit är ett Corsair chassi för tusen, relativ bra kylning.

Har ni några idéer vad felet är så kommentera gärna, all hjälp uppskattas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2008

Har det funkat tidigare eller är det ett "nytt" bygge? Har du tryckt i skärmen i rätt uttag?

ASUS Maximus V Gene | i7-2700k | G.Skill Ares 2133 | ASUS GTX 670 DCII TOP | ModXstream Pro 700 moddat med Noctua fläkt | Samsung 840 Evo 500GB SSD | 2 x Noctua NF-F12 PWM | CM Storm QuickFire XT Cherry MX Brown Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av vicec123:

Hallå! Det är så när jag ska starta datorn så börjar grafikkortet låta och de blåser ut en massa luft från den (man kan känna de på baksidan av burken). Alla andra komponenterna som moderkort, fläktar hoppar igång också dock dyker de ej upp någon bild.

Det jag tror felet ligger är i nätagget om de skickar någon felström av något slag ELLER för lite watt (500W) (?)

Inte alltför bra koll på min hårdvara i datorn, men kan skriva ut lite.

*Gainward GeForce 670
*Corsair ax 500w
*RAM kingstone 16gig
*MSi moderkort (kring 1k)
*Hårddisk är en SSD på 125gb
*Chassit är ett Corsair chassi för tusen, relativ bra kylning.

Har ni några idéer vad felet är så kommentera gärna, all hjälp uppskattas

Du får nog titta efter en gång till, det var inte många rätt i den datorspecifikationen....

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

det är nog inte ax 500w de gjorde väl inte några modeller under 760 w corsair ax serien ?
cx 500w skulle jag tro att det är...

har du kopplat in ström till moderkort och grafikkort rätt ?

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Som sagt, inte själv så bra koll

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Detta problemet går från och till. Inte jag som byggt den utan komplett. Har också skickat in datorn för felsökning men de hittade inget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av vicec123:

Detta problemet går från och till. Inte jag som byggt den utan komplett. Har också skickat in datorn för felsökning men de hittade inget.

Då skulle jag be dem att felsöka mer. De har ju inte fixat felet. Reklamera annars och be dem byta ut maskinen.

ASUS Maximus V Gene | i7-2700k | G.Skill Ares 2133 | ASUS GTX 670 DCII TOP | ModXstream Pro 700 moddat med Noctua fläkt | Samsung 840 Evo 500GB SSD | 2 x Noctua NF-F12 PWM | CM Storm QuickFire XT Cherry MX Brown Switch

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ja ta dig tid att be dem sortera ut dina problem då du ju betalat för en fungerande maskin.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud