Permalänk
Medlem

har jag rätt fläkt?

Hej sweclockers! Fick min nya dator i måndags och tror jag fått helt fel CPU fläkt.
Det ska vara en Noctua NH-U14S som är 140mm. Någon som kan känna igen om det är den på min nytagna bild?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2vjecki&s=5#.UrrvMPTuL8J

kan det blivit fel och istället vara den här: Noctua NH-U9B SE2 http://www.inet.se/produkt/6308772/noctua-nh-u9b-se2
eller någon annan noctua modell?

Anledningen till att jag misstänker att det är fel är för att den kom "monterad" och den jag ska ha(Noctua NH-U14S) ska komma omonterad p.g.a vikten!
så därför tror jag de monterat fel noctua modell, en som väger mindre

Permalänk
Medlem

Pratar du om kylare eller fläkt?

Eeeh, det ser ju absolut inte ut som den du länkade, den är ju mycket mycket större och fläkten ser helt annorlunda ut. Den som sitter i din dator ser ut som så den ska se ut.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Det där ser ut som en NH-U14S.

Jämför fläken bara, du ser t.ex. de bruna "hörnen" som din också har, samt att NH-U9B SE2 har två fläktar och kylaren är tjockare, eller ser tjockare ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Pratar du om kylare eller fläkt?

Sorry för min totala okunskap, jag antar att det kallas CPU kylare. det blev fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Det där ser ut som en NH-U14S.
Jämför fläken bara, du ser t.ex. de bruna "hörnen" som din också har, samt att NH-U9B SE2 har två fläktar och kylaren är tjockare.
http://www.inet.se/files/img/medium/6308825_0.png

Hej tack. Ja den ser väldigt lik ut. jag googlade sälv på bilder men hittade inte den du visar där. Jag hoppas verkligen att de är rätt
ännu mer tacksam är jag att de inte blev några skador i frakten för den väger tydligen för mycket och kan gå sönder säger företaget.
De jag skulle kunna göra är ju att mätta försökte förut så jäkla svårt att komma åt

Permalänk
Skrivet av L.gun:

Hej tack. Ja den ser väldigt lik ut. jag googlade sälv på bilder men hittade inte den du visar där. Jag hoppas verkligen att de är rätt
ännu mer tacksam är jag att de inte blev några skador i frakten för den väger tydligen för mycket och kan gå sönder säger företaget.
De jag skulle kunna göra är ju att mätta försökte förut så jäkla svårt att komma åt

Bilder finns t.ex. på Inet på produktens sida.

Här är en större bild en NH-U14S som ser exakt likadan ut som den du har bild på.

Permalänk
Medlem

Tusen TACK! då kan jag sluta oroa mig vart lite nervös där ett tag hehe.

god fortsättning alla!

Permalänk
Hjälpsam

Lite kul att INET monterade den. . .men den på bilden ÄR 100% en NH-U14S.

Det är BARA den av Noctuas fäktar som har den formen..alla andra (mindre) är fyrkantiga i ramen runt fläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Lite kul att INET monterade den. . .men den på bilden ÄR 100% en NH-U14S.

Det är BARA den av Noctuas fäktar som har den formen..alla andra (mindre) är fyrkantiga i ramen runt fläkten

Japp. det ska de ju i mail att de inte skulle göra. men men den höll i varje fall tur de