Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Vilket av dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

Det billigaste värkar lite högreklockad samma mängd minne och flera hundra billigare givetval och asus kylare är kanon

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Den dyrare är ju referens och den billigare har eftermarknadskylare som är klart bättre, så om du inte har ett väldigt liten/ dåligt ventilerad dator så tycker jag verkligen att du ska välja den billigare med eftermarknadskylaren.

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Msi Geforce 970 Armor, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 12gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Ljudkort Xonar DGX, Kylare Corsair H100i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Nu e det så att jag köpte den billigare men dem gav fel och fick den dyrare. Så jag vet inte om man ska behålla det eller gå till butiken och byta. Vad skulle ni gjort om samma hade hänt er?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av patanlol:

Är det värt att behålla kortet eller ska jag byta ut det imorgon då butiken är öppen.

Stirra dig inte blind på priset, jag hade bytt ut det. Det billigare är bättre.

Chassi: Fractal Design Define R3 - CPU: i5 2500K @ 4.3 ghz - PSU: Fractal Design Tesla 650W 80+ - GPU: Gigabyte GTX 770 OC - MB: AsRock Z68 Extreme 3 Gen 3 - RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - HDD: Samsung 830-series 128 GB SSD - Kylare: CM Hyper 212 EVO - Skärm: Samsung S23A700D (120 hz) - Ljudkort: Asus Xonar DGX - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: QPad MK50 Cherry MX Red - Mus: Zowie FK

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Varför skapade du en ny tråd ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

kommer du köra sli så kan du behålla den annars så är det väl bättre att lämna tillbaka det

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd smått rensad och låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

(och § 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.)

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.