Installerat 770, ser fel ut [Fixat]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Installerat 770, ser fel ut [Fixat]

Så, jag installerade nyss ett GTX 770 DirectOCII 2 GB.
Fläkten snurrar, jag har tagit bort alla gamla drivers och installerat nya, Arma 2(tog ett spel som kräver prestanda) fungerar jättebra på högsta grafik. Det innebär att datorn använder grafikkortet, det säger geforce experience och kontrollpanelen också.
Trots att jag har 1920x1080 i upplösning så ser pixlarna riktigt hackiga ut och jag får inte alls samma djup i bilderna som tidigare med mitt gamla grafikkort (8800GT). Det ser precis ut som när jag körde med intergerad grafik.
Vad kan problemet vara och hur kan jag lösa det?

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag tog ett screenshot på datorn ochöverförde det till en annan dator, på den så ser bilden helt bra ut. Är problemet skärmrelaterat?

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2006

Dumma frågor men bäst att dubbelkolla, din skärm är kopplad till grafikkortet och inte på moderkortets utgång!?
Du har kollat i enhetshanteraren så att datorn hittat kortet osv?
Dubbelkollat BIOS så att kortet och inte den interna kretsen är förvalt?

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Ottoguy:

Så, jag installerade nyss ett GTX 770 DirectOCII 2 GB.
Fläkten snurrar, jag har tagit bort alla gamla drivers och installerat nya, Arma 2(tog ett spel som kräver prestanda) fungerar jättebra på högsta grafik. Det innebär att datorn använder grafikkortet, det säger geforce experience och kontrollpanelen också.
Trots att jag har 1920x1080 i upplösning så ser pixlarna riktigt hackiga ut och jag får inte alls samma djup i bilderna som tidigare med mitt gamla grafikkort (8800GT). Det ser precis ut som när jag körde med intergerad grafik.
Vad kan problemet vara och hur kan jag lösa det?

Skrivet av Ottoguy:

Jag tog ett screenshot på datorn ochöverförde det till en annan dator, på den så ser bilden helt bra ut. Är problemet skärmrelaterat?

Jag skulle fortsatt på det spåret.
Du verkar ha en till skärm så varför inte testa med den och se om du har samma problem?
Mvh

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

låter som att gamma inställningarna i kontrollpanelen för Nvidia har gått i taket - testa att gå igenom Nvidia kontrollpanelen i lugn o ro o tryck reset/default på allt du ser

// Lz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av statsministern:

Dumma frågor men bäst att dubbelkolla, din skärm är kopplad till grafikkortet och inte på moderkortets utgång!?
Du har kollat i enhetshanteraren så att datorn hittat kortet osv?
Dubbelkollat BIOS så att kortet och inte den interna kretsen är förvalt?

Ja, ja och ja.

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Nov 2008

Du har väl inte använt en VGA-kabel istället för DVI?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Tea42BBS:

låter som att gamma inställningarna i kontrollpanelen för Nvidia har gått i taket - testa att gå igenom Nvidia kontrollpanelen i lugn o ro o tryck reset/default på allt du ser

// Lz

Gjort.
Tyvärr så ändrar det inget :/

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av xyllian:

Du har väl inte använt en VGA-kabel istället för DVI?

Nej, jag använder en HDMI-kabel.

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Kör du rätt inställningar i spelet? Lätt att bli konfunderad på Arma2 då vissa inställningar är omvända. T.ex. skall gpu minne stå på default för bästa grafik och render upplösning skall vara samma som skärmupplösningen. Just grafikinställningarna är jävligt knepiga i Arma Motorn. Då man tror att man ställt in det bra, men i själva verket har man sabbat inställningarna.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Jun 2009

Vad är det för kontakt till skärmen? (dvi, hdmi, displayport, etc)

Fractal Design Arc Midi R2 | 2 st Gigabyte Windforce 780 SLI | Intel i7 4770K | Corsair RM 850 80+ | Samsung Evo 840 250 GB | WD 2 TB | MSI G45 Z87

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Dr_Spackel:

Kör du rätt inställningar i spelet? Lätt att bli konfunderad på Arma2 då vissa inställningar är omvända. T.ex. skall gpu minne stå på default för bästa grafik och render upplösning skall vara samma som skärmupplösningen. Just grafikinställningarna är jävligt knepiga i Arma Motorn. Då man tror att man ställt in det bra, men i själva verket har man sabbat inställningarna.

Arma använde jag bara som referens för att kolla om kortet fungerar. Det ser dåligt ut på skrivbordet också. Inte bara i Arma.

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Wille1504:

Jag skulle fortsatt på det spåret.
Du verkar ha en till skärm så varför inte testa med den och se om du har samma problem?
Mvh

Får byta till VGA via en DVI adapter isåfall. Resterna av en HDMi-sladd finns fortfarande kvar i den andra skärmen.

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2009

gå in menyn på skärmen och ställ om input type till PC/Data istället för TV så blir nog bilden bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av skurtbert:

gå in menyn på skärmen och ställ om input type till PC/Data istället för TV så blir nog bilden bättre.

Tänk att jag hade missat en av grejerna som jag borde kolal först.
Tack för hjälpen!

Tack ni andra som har hjälpt till också, man måste ju testa sig fram!

Nejnej. JAG är fan bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

senaste drivers?
har du slagit på den högsta upplösningen (1920*1080)?
testat med en annan skärm (ifall du har tillgång till en)?