Problem med SLI(?) och två bildskärmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Problem med SLI(?) och två bildskärmar

Jag har under flera månader kört med min TV inkopplad via hdmi genom hemmabioförstärkaren (10m) och datorskärmen kopplad med dp->dvi(3m). När jag vill visa min datorbild på TV:n har jag bara aktiverat skärmduplicering i windows och jag kan se på film etc på TV:n.

Idag slutade det fungera utan synbar anledning.

Jag får bild på datorskärmen men inte på TV:n.

Jag har testat detta, utan framgång:
1. Koppla in bara HDMI - > TV
2. Koppla in hdmi på det andra grafikkortet
3. Koppla båda skärmar på det andra grafikkortet

Vad som funkar är däremot:
1. Koppla in en apple tv via samma hdmi som jag vanligtvis har i datorn. (dvs HDMI-sladden verkar ok.)

Datorn är en windows 8.1 med gtx670 i SLI.
Kabeln är den här: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/184646-deltaco_h...

Trots att jag kört med dubbla bildskärmar de senaste 7 åren så vet jag inte var jag ska fortsätta med felsökningen.
(förutom att testa med en annan kabel, men det är sjukt jobbigt eftersom datorn står i källaren och skärmarna här uppe )

Vad kan jag ha missat?
Är grafikkort känsligare för kabelfel än appletv:n?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2011

http://gyazo.com/c5d5e078330a9285bb41919b283550d0

Kan du se att skärmarna är "offline" så där överhuvudtaget? Eller funkar det inte alls?

Dator: Intel I5 3570k 4.2Ghz | GTX 660 SLI | MSI Z77A-G45 | Corsair 16GB | 128GB SSD | R4 Fönster | Evga SuperNova G2 750 |
Skärmar: BenQ 24 120Hz | Asus 24 144Hz |
Tangentbord/Mus/Lurar: Ducky SHINE 3 TKL MX Red | Sensei | Sennheiser PC373D |
Tillbehör: Ducky Wrist Rest | SteelSeries QcK+ | Telefon: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

Nope, de syns inte alls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2008

en liten uppdatering.
Jag testade att bara upp datoraset. Först strulade även med en annan hdmi-kabel, men sen gick det.

En tanke som slog mig. Datorn står jordad i källaren men tvn/hemmbioförstärkaren har ojordat. Kan denna skillnad pajja kabeln(tillfälligt?!), som ju har en aktiv del? Apple tvn kopplas ojordad.