Vattenyklning i Fractal Design Define R3?

Permalänk
Entusiast

Vattenyklning i Fractal Design Define R3?

Hallå där Sweclockers!

Undrar bara hur bra vattenkylning fungerar i ett Define R3 och hur mycket jag eventuellt måste tumma på kyleffekt på grund av mitt chassi?
Blir chassit en "flaskhals" för custom vattenkylning när det kommer till storleken på radiatorn jag kan montera eller liknande?

Har nämligen inte unnat mig någonting i datorväg på ett tag så att custom vattenkyla hela systemet vore ju riktigt trevligt men då vill man ju helst inte tumma på effektiviteten om man säger så.

Tack på förhand och gott nytt år på er allihopa!

PS. Med "hela systemet" menar jag väl egentligen CPU'n och GPU'n i första hand.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Ja det är inte optimalt att vattenkyla i ett R3 chassi du kommer inte kunna klocka så mycket men det kanske du inte tänker göra. Jag skulle då satsa på ett större chassi med mer kyl yta. Men det är jag det. Gott nytt år på dig.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Gör det inte. Dels för att du inte får plats med en radiator i toppen. Och i fronten måste du ta bort hårddisk bur och fixa med fästen. Är man händig och har grejer gåre ju att fixa utan problem dock
nu blir det ett corsair 750D i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070