FX-6200 överklockning, windows fryser vid start.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nossebro
Registrerad
Feb 2013

FX-6200 överklockning, windows fryser vid start.

Jabbadahut! Tjena, jo jag är sugen på en liten boost i datorn.
Jag har en FX-6200 standard 3.8Ghz men ligger nu på 4.5Ghz i riktigt bra temperatur, jag tror den använder sig utav 1.450V i bios. Den ligger mellan 44-47 grader i Maxload, har kört med prime95 i någon timma och höger stiger den inte.
Jag har haft den uppe vid 5.0Ghz tidigare för några månader sedan(höstas) då den låg på 63-65 grader (tror jag) med 1.5V i bios. Jag har för mig det var riktigt bra temperaturer.
Men nu när jag har flyttat datorn till ett iskallt rum där temperaturen ligger under 5 grader då jag använder mig utav DVI & USB extensions för att kunna sitta på rummet ligger tempen på 8-15 i standby och maxload dryga 45 grader. Grafikkortet mitt gigabyte 7870 OC ligger på 21 i standby och 41 i maxload vilket jag tycker är så jäkla underbart. Därför jag tänkte överklocka båda komponenterna lite, men processorn lite till.

När jag idag försökte överklocka till 4.7 med 1.5V fryser den vid windows loggan när flaggan kommer fram. Vad jag menar är såhär. LÄNK

Kan det bero på mitt nätaggregat? Att den får för lite ström ändå? Eller vad beror det på? Jag har ett Corsair TX 650 + 80 bronze.
Jag brukar ofta få bluescreen då jag inte vet varför.
Någon som vet vad problemet kan vara? Är det rekomenderat att jag köper ett ny nätdel, för jag funderar isåfall på ett bra 850W som dock kan klara av SLI, för ska byta om några månader.

Tack, lite mycket att läsa men blir ganska fundersam..

Det finns ingen signatur.