Permalänk
Medlem

vilken cpu-kylare ska jag välja ???

Hej, har en dator som kör på en h60 nu men vill testa luftkylning. Vilken luftkylare rekommenderar ni? Jag vill ha en så liten som möjligt eftersom mina ramminnen är för höga. Har en Cooler master 439 midi tower och en MSI Z77A-S01 moderkort. 3570k processor. vill helst ha något under 500 kr. Så.... vilken ska jag välja? jag vill vara absolut säker att den kommer att passa in och därför vill jag ha en så liten som möjligt.
Jag funderar över att skaffa mig en sån:
http://cdon.se/hemelektronik/cooler-master/cooling-cpu-cooler...
Vad tycks? Har ni bättre förslag? kommer den passa? snabba svar uppskattas!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Hej, har en dator som kör på en h60 nu men vill testa luftkylning. Vilken luftkylare rekommenderar ni? Jag vill ha en så liten som möjligt eftersom mina ramminnen är för höga. Har en Cooler master 439 midi tower och en MSI Z77A-S01 moderkort. 3570k processor. vill helst ha något under 500 kr. Så.... vilken ska jag välja? jag vill vara absolut säker att den kommer att passa in och därför vill jag ha en så liten som möjligt.
Jag funderar över att skaffa mig en sån:
http://cdon.se/hemelektronik/cooler-master/cooling-cpu-cooler...
Vad tycks? Har ni bättre förslag? kommer den passa? snabba svar uppskattas!!!

Till ditt chassi och med din budget hade jag satsat på antingen Noctua NH-U9B SE2 eller Cooler Master Hyper 212 Evo. Vad har du för ramminnen?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

Till ditt chassi och med din budget hade jag satsat på antingen Noctua NH-U9B SE2 eller Cooler Master Hyper 212 Evo. Vad har du för ramminnen?

g.skill ripjaws 8gb

men noctua är ju en större... och varför ska jag inte välja den cooler mastern som jag länkade? den du säger är ju billigare.
tack för svar!

Permalänk
Skrivet av dencoolasnubben:

g.skill ripjaws 8gb

men noctua är ju en större... och varför ska jag inte välja den cooler mastern som jag länkade? den du säger är ju billigare.
tack för svar!

hyper evo skickar med pwm fläkt
sen går inte 212 över ramminnes slottarna om du kollar så är 412 nästan 2 cm bredare alltså riskerar du att tappa en slott
sen är 212 känd för att vara kanon kylare så länge man inte klockar med att ändra volt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asmodeus800:

hyper evo skickar med pwm fläkt
sen går inte 212 över ramminnes slottarna om du kollar så är 412 nästan 2 cm bredare alltså riskerar du att tappa en slott
sen är 212 känd för att vara kanon kylare så länge man inte klockar med att ändra volt

ok tack! men jag kör på oc mode på moderkortet. 4.2 ghz på en 3570k. tror du att den klarar det tyst?
Är den bättre än en h60?

Permalänk

Du kommer inte vinna på bytet om du köper något litet och billigt, Jag har en Noctua NH-D14 (Deras största model då alltså) och jag fick väl cirka 5% bättre temps än min h70.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Du kommer inte vinna på bytet om du köper något litet och billigt, Jag har en Noctua NH-D14 (Deras största model då alltså) och jag fick väl cirka 5% bättre temps än min h70.

Skrivet av Asmodeus800:

hyper evo skickar med pwm fläkt
sen går inte 212 över ramminnes slottarna om du kollar så är 412 nästan 2 cm bredare alltså riskerar du att tappa en slott
sen är 212 känd för att vara kanon kylare så länge man inte klockar med att ändra volt

ok men kan ni säga mig en kylare som kommer få plats och inte stör annat för runt 500 kr? tack!

Permalänk
Permalänk
Medlem

tack! det blev en sån tillslut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

tack! det blev en sån tillslut!

Du kommer inte bli missnöjd.
Jag beställde 3st förra veckan för att ha som backup till mina kommande byggen.