Asus hero-kort problem - endast monoljud i frontpanelen.

Permalänk
Medlem

Asus hero-kort problem - endast monoljud i frontpanelen.

Köpte en dator med Asus hero-moderkort rätt nyligen. Upptäckte just att jag endast har monoljud när jag kopplar hörlurarna till frontpanelen. Det fungerar när jag kopplar dem till 3,5-uttaget på datorns baksida. Öppnade och kollade så att kablarna sitter i AAFP-utaget i moderkortet. Nån som har tips på vart felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Hur vet du att ljudet är i mono?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det är inte stereoljud alltså. Har provat såna testklipp på youtube (höger - vänster) och allt ljud går ut i båda lurarna. Har en känsla av att ljudet är sämre överhuvudtaget också. Nu när jag kopplat hörlurarna i uttaget på datorns baksida känns det som att det låter bättre och det är stereoljud.

Permalänk
Medlem

Kolla inställningarna för frontljud i uefi under HD Audio Controller.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless