Ej möjligt att köra över W8 till USB längre?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jan 2007

Ej möjligt att köra över W8 till USB längre?!

För en tid sedan fanns en guide på SweC om hur man gjorde en Windows 8 installation på USB sticka, men hittar denna inte längre och nu när jag försöker göra om detta med Windows 8 Upgrade Assistant så fungerar det inte. Finns inga val alls att göra i Upgrade Assistant. Förr gick det att göra en ominstallation och över skapa DVD/USB.

Behövde använda den USB stickan till annat en gång och då försvann givetvis installationen och nu vet jag inte hur jag ska bära mig åt. Har som sagt en äkta nyckel till W8 Pro men måste få tag i installationen.

Nån som har tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004

Har du iso filen? Kolla min sign för guide. Men du behöver bara formatera din USB i FAT32 (för UEFI) eller NTFS (för legacy) sen installera. Man behöver inte längre göra usb stickor "bootbara" med Windows 8 osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Oneone:

Har du iso filen? Kolla min sign för guide. Men du behöver bara formatera din USB i FAT32 (för UEFI) eller NTFS (för legacy) sen installera. Man behöver inte längre göra usb stickor "bootbara" med Windows 8 osv.

Tack för tipset. Jag löste det dock genom att ladda ner Win 8 Setup från MS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Guiden på swec fungerar alldeles utmärkt.
Har inga problem att dra över det med usb toolen.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh