Windows ändrade lösen och nu kan jag inte reparera det heller...

Permalänk
Medlem

Windows ändrade lösen och nu kan jag inte reparera det heller...

Problemen radar upp sig för mig och mitt bygge, skulle göra en språkuppdatering och när jag skulle logga in efter omstarten var inte lösenordet det samma som innan. Google hur löser man detta? Jo man puttar in Windows-skivan och gör en reparation, men det fryser sig vid fönstret "Please read the license terms" så det funkar inte för mig, finns det något annat sätt? Jag menar, jag kan ju inte ens formatera om disken om jag inte kommer in i Windows... Suck

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk

byt boot hårddisk? om det går.

Permalänk
Medlem

Fast den bootar ju från skivan, har dessutom bara en hårddisk.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk

aha, möjlighet att byta hårddisk? Eller har du viktiga filer på datorn?

Permalänk
Medlem

Satte USB-stickan till musen på baksidan och då kom denna igång, fick dock aldrig upp avsnittet Repair i Windows utan kom direkt till var jag vill installera OS. Kan dock formatera om disken härifrån men då får jag snällt börja om med drivrutinerna jag jobbat med sen igår... :suck

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Satte USB-stickan till musen på baksidan och då kom denna igång, fick dock aldrig upp avsnittet Repair i Windows utan kom direkt till var jag vill installera OS. Kan dock formatera om disken härifrån men då får jag snällt börja om med drivrutinerna jag jobbat med sen igår... :suck

Det är förbjudet att diskutera lösenord bypass här men kontakta mig via PM så hjälper jag dig att ta bort den

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Det är förbjudet att diskutera lösenord bypass här men kontakta mig via PM så hjälper jag dig att ta bort den

I keep that in mind till nästa gång det skiter sig, men nu har jag redan installerat om windows Nästa gång vet jag iaf att det finns folk som kan komma runt sånna här problem och då ska jag inte vara lika snabb på att formatera om disken. Vill du kan du ju skicka en guide till mig ändå

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

I keep that in mind till nästa gång det skiter sig, men nu har jag redan installerat om windows Nästa gång vet jag iaf att det finns folk som kan komma runt sånna här problem och då ska jag inte vara lika snabb på att formatera om disken. Vill du kan du ju skicka en guide till mig ändå

finns ganska många sätt. Orkar inte skriva i onödan då det tar tid men får du problem med det igen så är det bara att pm:a mig så hjälper jag dig

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om detta var ditt problem, men såg du till att inmatningsspråket i Windows var det samma som det du hade innan? Det kan ju faktiskt vara så att det var du som skrev in fel lösenord (eftersom tangentbordslayouten blir ändrad vid inmatningsspråksbyte).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Nu vet jag inte om detta var ditt problem, men såg du till att inmatningsspråket i Windows var det samma som det du hade innan? Annars kan det ju faktiskt vara så att det var du som skrev in fel lösenord (eftersom tangentbordslayouten blir ändrad vid inmatningsspråksbyte).

Jag tror det var det som hände, trots att jag hade layouten på svenskt när jag startade om men frågan är om inte uppdateringen rörde runt detta, tog iaf bort lösenordet denna gången och nu är jag back on track igen

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper