Böjt GTX 670, bör jag oroa mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2010

Böjt GTX 670, bör jag oroa mig?

God afton!

Fick idéen att jag skulle förbättra kabeldragningen samt rensa datorn på damm då detta gjordes för alldeles för länge sedan. Då jag plockade ur mitt grafikkort lade jag märke till att det såg väldigt böjt ut, dels hängde det ner mycket från PCI-e-platsen, men även när jag tog ut det verkade det ha "skruvat" sig på längden och såg allmänt oroväckande ut. Jag har fotograferat detta samt kommenterat bilderna för att försöka förtydliga det hela.

Dold text

Jag vill minnas att I/O-panelen alltid varit en aning böjd inåt mot kortet sedan jag köpte det, det har inte varit en exakt 90-gradig vinkel mellan PCB och panelen. Tänkte inte så mycket mer på det och monterade i kortet, kan inte minnas att jag kollade mer noggrant på om kortet var skruvat. Efter att kortet monterats tyckte jag det såg ut att hänga ner en hel del (detta var då inköpsdagen), men tänkte återigen inte så mycket på detta utan antog att moderna hi-end grafikkort ser ut på detta viset.

Bör jag oroa mig för att detta orsakar problem i framtiden? Hittills verkar kortet ha presterat som förväntat (icke överklockat) och jag har inte fått några andra problem i form av bluescreens eller oväntade krascher. Garantin finns ännu kvar på kortet om jag nu rekommenderas att återlämna detta (dock vet jag inte om det skulle accepteras på garantin om kortet i fråga fungerar som det ska utan enbart har en visuell defekt?)

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Detta är långt ifrån det första kort jag ser som är böjt och det har aldrig varit ett problem så vitt jag vet.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av giplet:

Detta är långt ifrån det första kort jag ser som är böjt och det har aldrig varit ett problem så vitt jag vet.

Innebär "så vitt jag vet" att du talar utifrån egen erfarenhet eller har du heller aldrig hört talas om folk som haft skador på korten som följd av att de varit böjda?

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Jag har själv aldrig upplevt att det är ett problem och har heller aldrig hört om någon annan som haft problem. Kan säga att jag hade ett 8800GT kort som var betydligt mer böjt än ditt kort. Det ser ut att vara ganska lite i ditt fall.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm, Sverige
Registrerad
Jul 2001

Det är inga problem. Helt normalt. Kortet hänger trots allt med en tung kylare i två kanter

Litet projekt

yayaya I am Lorde yayaya