Hur kan jag smitta min dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Hur kan jag smitta min dator?

Jag vill kunna spärra mn dator i en månad eller så. Frun bara sitter hela dagarna pp aliexpress. Jag klarar mig ned mobilen, men hennes beteende måste brytas. Dum är hon inte så inga lösenord. Helst något virus elker så.
Att plocka bort säkringen är uteslutet.
Hur ska jag göra? Det ska märkas att det är virus... Med gamla datorer hade det räckt med överklockning.
Men nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2008

Vill man bara göra den väldigt seg kan man ju plocka ur lite ram och typ sedan göra en ramdisk av nästan allt återstående ledigt minne så minnet kommer ta slut och datorn kommer behöva svappa till disk. Sedan kan du ju gå in i energiinställningar och begränsa processoranvändning till typ lägsta 5% eller så.

Eller så försöker du lösa problemet istället.

Server/htpc: i5 4430, 16GB ram, 750gb ssd + 12tb hdd, WIN 10, 55" fullHD, gtx 970, Define R2

kontor/spel: i5 3570k, 16gb ram, 250gb ssd + 2tb hdd, WIN 10, 28" 4k Samsung, gtx 1060 3gb, Define R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2009

spärra sajten i routern och vidarebefordra den till 127.0.0.1 så står det bara sidan kan inte hittas?

ASUS P9X79 | RX 580 | Corsair DDR3 XMS3 8x8Gb | Intel I7 3820 | 2x Samsung 840 Pro 256Gb + 1 Intel 520 256 + 1 Crucial M500 256Gb
DELL XPS 15 | I7 | 512GB | 16GB ram | 4K EYEFINITY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av guos89:

Vill man bara göra den väldigt seg kan man ju plocka ur lite ram och typ sedan göra en ramdisk av nästan allt återstående ledigt minne så minnet kommer ta slut och datorn kommer behöva svappa till disk. Sedan kan du ju gå in i energiinställningar och begränsa processoranvändning till typ lägsta 5% eller så.

Eller så försöker du lösa problemet istället.

This.

Eller så laddar du ner massa random program som startas automatiskt.. Datorn segar ner sig som fan. Och fixa fullt med virtuellt minne.

Det finns ju ett annat alternativ att prata med henne men eh det här är ju mkt roligare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Nov 2013

Löjligaste jag läst. Och varför inte köra med lösen, inte som att hon kommer lista ut det..

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 8.1 •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av MoraCS:

Löjligaste jag läst. Och varför inte köra med lösen, inte som att hon kommer lista ut det..

Du är nog inte gift. Jag vill fortfarande ha maten lagat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Ska kolla med processoranvändningen bara jag får tillgång till burken :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av kamilenski:

Jag är gift. Jag förstår dig.

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | GTX 780 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av kamilenski:

Jag vill kunna spärra mn dator i en månad eller så. Frun bara sitter hela dagarna pp aliexpress. Jag klarar mig ned mobilen, men hennes beteende måste brytas. Dum är hon inte så inga lösenord. Helst något virus elker så.
Hur ska jag göra? Det ska märkas att det är virus... Med gamla datorer hade det räckt med överklockning.
Men nu?

Men snälla, är ni vuxna människor eller? Lös problemet på ett vettigt sätt och sluta fjanta er... De e ta mig sjutton illa att dehär ska behöva komma från en ungdom..

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Du kan ju prata med henne om problemet som vuxna människor brukar göra.

MSI Mpower z77
i5 3570k @ 4,1 , kylning Antec 920
8GB 1600MHz corsair vengeance
2x 670 sli (Evga 670 2GB, Zotac 670 2GB)
Corsair HX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Apr 2012

haha, vilken jävla tråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Lägg en batchfil/genväg till "shutdown /p" i autostart.
Eller byt sata mode i BIOS så kommer datorn ge bluescreen vid "Windows startas" varje gång datorn startas.

EDIT: Inget hindrar dig från att göra båda ^^

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Sep 2008

Hahaha gubben alltså. Stackars jävel!

Jag har en Dator, och den är snabb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ronneby
Registrerad
Maj 2013

Allvarligt talat? Om du inte ens kan prata med din FRU om hennes beteende så har ni större problem än att hon sitter och spelar.

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2013

underbar tråd, håller helt på trådskaparen!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av FinApelsin:

Allvarligt talat? Om du inte ens kan prata med din FRU om hennes beteende så har ni större problem än att hon sitter och spelar.

Precis. Jag hade nog inte heller fokuserat på att "fixa" datorn. Jag hade nog sett till att fixa grundproblemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Jan 2010

Enklaste, och minst douchiga sättet borde väl vara att ge kvinnan en Android mobil, eller köpa nån billig 100 kronors dator på Blocket.. Det finns för övrigt AliExpress för Android i en app och antagligen för iPhone med, men det är ju dyrare att köpa. Att smitta sin egen dator är ju bara slöseri med din egen tid.. Du har väl något viktigt som kan ryka?

i7 4790K 4.4GHz| Gigabyte GTX 1060 OC 6GB| Kingston 16GB 1600MHz

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av kamilenski:

hmm vilken orsak snacka med frugan säg som det är menar du kan laga mat du med. Nej jag är inte gift men jävelskap kommer inte att lösa dina familje problem haha

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Det enklaste sättet: avbryt abonnemanget helt och hållet! Fråga dock om det går att leverantören spärrar anslutningen till Internet mot någon kostnad. Jag tror inte detta går, men frågar man inget, får man inget veta.

Annars går det ju att plocka ur hårddisken eller någon annan hårdvara och ta med dig den. Jag fattar dock inte vad du menar med "pp aliexpress". "På all express"? Om hon sitter där och bara kollar nyheterna, snackar med folk och sånt, låt henne göra det. Du kan inte bestämma över vad hon ska göra i sitt liv, även om ni är gifta.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
https://www.instagram.com/erik_edgren/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av edgren:

Det enklaste sättet: avbryt abonnemanget helt och hållet! Fråga dock om det går att leverantören spärrar anslutningen till Internet mot någon kostnad. Jag tror inte detta går, men frågar man inget, får man inget veta.

Annars går det ju att plocka ur hårddisken eller någon annan hårdvara och ta med dig den. Jag fattar dock inte vad du menar med "pp aliexpress". "På all express"? Om hon sitter där och bara kollar nyheterna, snackar med folk och sånt, låt henne göra det. Du kan inte bestämma över vad hon ska göra i sitt liv, även om ni är gifta.

aliexpress är som ebay ungefär

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

kvällshumor<3

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av kamilenski:

Men nu?

Säg åt henne att skaffa sig ett jobb, säg åt henen att sluta sitta där hela dagarna. Du säger ju själv att hon inte är dum, då måste hon väl förstå om du resonerar med henne? Laga maten kan du väl göra själv, hon är väl knappast din piga? Knappast en bra anledning till att hon skulle sluta, största anledningen är väl för att hon är beroende av någon anledning.. Verkar inte som ni har någon speciell kommunikation?

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

om hon följer eddie medusas regler så är det väl bara att flytta datorn 6m från sängen?

skämt o sido så kan du som tidigare sagt spärra hemsidan eller prata som de flesta föredrar.. vill du ha ett virus eller nått annat kul så är du nog på lite fel hemsida då jag inte tror att sweclockers är några större fans utav virus distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Kiane:

aliexpress är som ebay ungefär

Skickades från m.sweclockers.com

Det skulle de andra fattat om käringen skulle bränna några tusen varje månad! På onödiga prylar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Låter som ett shoppingberoende - ta ett allvarligt snack med henne och se till att hon får hjälp/vård.

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Hej!

Kör många olika brandväggar/antivirusprogram samtidigt. Comodo och windows inbyggda brandvägg har jag för mig segar ner nåt sjukt men kommer inte ihåg ifall det var just denna kombo. Installera bara mer och mer av dessa program tills det strular ihop sig och allt blir tok segt.
Säg att det går segt för att ni installerade alla säkerhets program Efter att ni hade fått nåt virus, och att det är troligast att det är "viruset" som "kommit igång" när det känt av de nya säkerhets programmen.

Dra upp saker som virus kan stjäla inloggningsuppgifter till banken och ånga av dessa virus kommer från Asien Hk mm.

Du kanske kan säga: ¤Du älskling du har väl inte laddat hem några filer från aliexpress säljare typ prislistor eller bilder som bifogade filer i emails eller från sidor som inte e säkra???

Har hon handlat mycket på Aliexpress? många blir lurade => hitta nån skrämsel tråd i ett forum om bedragna köpare och försök visa att det är riskabelt att göra affärer med personer/företag på andra sidan jorden utan lång erfarenhet av import.

hahahhahhaha
It krig med frugan
hahhahahahaha

Lycka till min gode herre!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Anmäl hon till lyxfällan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmo
Registrerad
Jan 2008

Saken är, att det är inte enkelt att skicka pensionerat till ett jobb. Och svårt att argumentera efter nästan 40 år som gifta.

BIOS fixade allt. Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av kamilenski:

Saken är, att det är inte enkelt att skicka pensionerat till ett jobb. Och svårt att argumentera efter nästan 40 år som gifta.

BIOS fixade allt. Tack!

Får man fråga vad du gjorde? Nu har ju halva forumet blivit intresserade av din situation.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Vill du verkligen hitta ett virus så är det knappast några problem......
Tror dock inte riktigt att du vet vad du ber om! I så fall skulle du vara mer specifik i din begäran!
Visst kan jag länka dig till ett antal tusen virus men detta innebär i så fall att din dator, efter att du laddat ett eller flera, blir en del i spridningen som drabbar användare som INTE vill ha dom!

Förutsätter att ni har gemensam ekonomi och i mina ögon så skulle hot om att dela på ekonomin sannolikt få större effekt än ett virus!