Stänga av touch när man stänger locket på bärbar dator

Permalänk
Medlem

Stänga av touch när man stänger locket på bärbar dator

Hej
När jag tittar på film från datorn så brukar jag koppla in min bärbara dator och dela skärmen upp på tvn. För att slippa ha två skärmar igång så vill jag gärna kunna stänga locket men problemet är då att det räcker att det är lite smutts på tangentbordet eller skärmen för att datorn ska tro att någon trycker överallt på skärmen. Kan man på något sätt ställa in så att touch funktionen avaktiveras när man stänger locket på datorn?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Hej
När jag tittar på film från datorn så brukar jag koppla in min bärbara dator och dela skärmen upp på tvn. För att slippa ha två skärmar igång så vill jag gärna kunna stänga locket men problemet är då att det räcker att det är lite smutts på tangentbordet eller skärmen för att datorn ska tro att någon trycker överallt på skärmen. Kan man på något sätt ställa in så att touch funktionen avaktiveras när man stänger locket på datorn?

Vill du stänga skärmen helt på laptopen? Annars tror jag att man kan ställa in så att bilden bara visas på tv:n och inte på datorn.

Permalänk
Avstängd

Win+P är en bra genväg, använd den istället.