Stänga av touch när man stänger locket på bärbar dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2013

Stänga av touch när man stänger locket på bärbar dator

Hej
När jag tittar på film från datorn så brukar jag koppla in min bärbara dator och dela skärmen upp på tvn. För att slippa ha två skärmar igång så vill jag gärna kunna stänga locket men problemet är då att det räcker att det är lite smutts på tangentbordet eller skärmen för att datorn ska tro att någon trycker överallt på skärmen. Kan man på något sätt ställa in så att touch funktionen avaktiveras när man stänger locket på datorn?

I7 3770k @ 4.4 GHz, Asrock z77 pro3, 16 gig 1600 MHz ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, CM 630III, Kingston ssdnow v300 120 gig, Seagate Barracuda 3TB
Har dyselexi vilket kan leda till felstavningar
www.3dhus.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stormwind City
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Vigge50:

Hej
När jag tittar på film från datorn så brukar jag koppla in min bärbara dator och dela skärmen upp på tvn. För att slippa ha två skärmar igång så vill jag gärna kunna stänga locket men problemet är då att det räcker att det är lite smutts på tangentbordet eller skärmen för att datorn ska tro att någon trycker överallt på skärmen. Kan man på något sätt ställa in så att touch funktionen avaktiveras när man stänger locket på datorn?

Vill du stänga skärmen helt på laptopen? Annars tror jag att man kan ställa in så att bilden bara visas på tv:n och inte på datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Win+P är en bra genväg, använd den istället.