Problem med bootcamp och installation av Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Problem med bootcamp och installation av Windows 7

Hej på er!

Jag har ett problem med installationen av windows 7 på min Macbook Pro Retina som köptes för en vecka sedan. Jag har följt alla tutorials och fått hjälp av Apples kundservice, men de verkar inte veta vad det är.

Jag omvandlar mitt usb minne med alla drivrutiner till fat som det ska. Installeras sedan alla drivrutiner från bootcamp-assistent till mitt usb minne för att sedan börja installationen av Windows 7 med att välja storlek av partitioner.
När jag valt storlek av bootcamp partitioner så startas datorn om för installering av windows 7 från min externa cd läsare som jag köpte av Apple själv, en USB SuperDrive och jag använder mig av en en OEM version av windows, helt ny från webbhallen.
När datorn startas upp igen får jag välja språk på windows installationen och allt annat förarbete som tid och så vidare. När de sen börjar installeras och är på "expanding windows files" så spottar den ut cd skivan och säger att det inte finns en cd skiva tillgänglig och att jag ska trycka in en för att fortsätta installationen. Så jag trycker in den igen och sedan efter några % får jag upp meddelandet "windows could not set the offline locale information. error code 0x80000001"

Ibland hinner den gå till 100% på "expanding windows files" men det ger mig fortfarande samma meddelande.

Efter jag fått upp det meddelandet måste jag stänga av datorn själv via knappen på tangentbordet och sedan hålla in "alt" för att boota upp från Mac.

Jag har googlat mig men jag hittar ingenting och börjar nu bli lite skraj. Hur kan jag lösa det här?

Uppskattas verkligen att ni läser och de som svarar.

Tack! )