Problem med Grafikkort/mjukvara

Permalänk
Medlem

Problem med Grafikkort/mjukvara

Hallådär!

Det är nämligen så att jag har snubblat över ett problem som stör mig något så rejält.
Hade tidigare W8 installerat och bestämde mig för att upgradera min gpu såhär runt juletid.
Hade sen redan innan problem med diverse BSOD pga olika anledningar.
Bestämde härom dagen att ominstallera windows, Använda exakt samma som innan dvs w8.
Problemen blev färre man dem flesta bestod.
Kom över ett windows 7, installerade det istället.

Så nu till mitt problem, som stör mig något så sjukt mycket och hoppas jag kan få hjälp med problemet, eller iaf få en ide vad som kan spöka.

Innan jag formaterade till W7 igen så hade jag sjukt bra prestanda i t.e.x. Cs:go(Som just nu är mitt största problem) har även haft jätte bra resultat i andra spel.

Grejjen är nu att jag upplever fps drops, jag går inte ner på "ospelbart låga" men tycker med min setup det ska flyta på sjukt mycket bättre än vad det gör just nu, och kan med 110% säkerhet säga att så som det flöt på i W8 bortsett att datorn fick BSOD inte ens är i närheten lika "flytande" nu som då.

Har prövat alla möjliga lösningar på både "cs:go/steam" och rent "drivrutinsmässigt" men märker liksom ingen direkt skillnad.

Anledningen till varför jag frågar är för att jag har "bytesrätt" på grafikkortet till idag tisdag 7/1, Så om det är så att det kan vara troligt att det är kortet som är "paj" eller inte kompatibelt med w7 eller något så har jag lite tight med tid att byta.

Har du kanske ett gtx 770 själv, eller har du upplevt samma sak?
Alla tips är välkommna varmt, blir helt galen av detta snart!

Specs:
Amd fx-4100 quad core zambezi 3.6Ghz
ASUS M5A99X EVO Mobo
Gigabyte gtx 770 2gb OC
Kingston ram 16gb 1334mhz
HDD - Seagate 1tb
Fractal Design Newton R2 1000W PSU

Är det något annat ni vill veta så fråga på.
Kan även tillägga att jag updaterat bios till senaste verison från Asus

Tacksam för alla tips eller förslag!