EVGA GTX 660 Ti SC 3GB Load problem!

Permalänk
Medlem

EVGA GTX 660 Ti SC 3GB Load problem!

Jo det gäller då som sagt mitt grafikkort..

När jag spelar spel så går den ytters sällan upp i mer än 50-60% load även fast min FPS är låg som sate. I spel som t.ex CS:GO så får jag ca: 88-135 FPS med 1280x960 res och det mesta ställt på low. Ökar jag till 1920x1080 och trycker upp allt på high så ökar GPU användingen till runt 80% men FPSen förblir densamma. Har testat kortet i b.la kombustor, kortet går då upp till 92-99% load beroende på upplösning så det verkar ju som att det flaskar på något sätt?

Har även prövat Intel Burn Test för att belasta cpum samtidigt som jag kör grafikkortet i Kombustor, då dippar grafikkortet ner till ca: 10% load och hoppar sedan mellan 10-90%

Min första tanke var att det är min PSU som inte orkar med längre (har nästan 6 år på nacken) då det verkar som att CPU/GPU var för sig verkar gå normalt, men bör inte drivisar/windows säga ifrån att det inte finns tillräckligt med ström, eller borde inte PSUn helt enkelt dö?
Jag har prövat i stort sett ALLT som går att göra för att försöka fixa det.. Stängt av Nvidias GPU boost, överklockat (sänker då GPU användningen och ger samma FPS) Ändrat upplösningar, nvidia performance inställningar, you name it.

Så nu är jag här på mina bara knän och ber er om hjälp, är det någon som har någon idé i huvud taget vad det kan vara?

All hjälp är välkommen, tack på förhand!

Specs:

i5 2500k @ 4,2GHz
8Gig RAM @ 1600Mhz
MSi P67A-C45 B3
Corsair VX 550W
EVGA GTX 660 Ti SC+ 3GB

ps Har även smått coilwhine från grafikkortet