Permalänk
Avstängd

144hz på spel.

Hej jag undrar hur jag kan få det möjligt att spela 144 hz på spel som inte har några inställningar att ställa in det?
Är det möjligt?

Satte tråden här för visste inte.

Har nVidia kort

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
99:e percentilen

Vilket/vilka spel?

Har du provat och märkt att du inte får 144 Hz? (Man märker stor skillnad mellan 60 och 144 Hz i snabba spel.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Vilket/vilka spel?

Har du provat och märkt att du inte får 144 Hz? (Man märker stor skillnad mellan 60 och 144 Hz i snabba spel.)

Jag märker skillnaden bara i desktop på Windows just när man drar musen.

Annars aa jag märker det rätt så väl spelade nyss Oblivion men fick inte igång 144hz. hade varit kul att spela med 144hz kände jag.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte hur man inte kan få igång 144 Hz. Det enda du kan göra fel är att på något invecklat vis låsa FPS till ett lägre antal :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Jag förstår inte hur man inte kan få igång 144 Hz. Det enda du kan göra fel är att på något invecklat vis låsa FPS till ett lägre antal :/

Du menar typ V-sync?

Ska den alltid annars kunna spela upp 144hz ? eller jo det borde den ju med tanke på den visar ju direkta FPSen

förlåt för jag dumma mig, men ser absolut inte ut som över 60hz

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Antielefant
Skrivet av LucasSj:

Jag märker skillnaden bara i desktop på Windows just när man drar musen.

Annars aa jag märker det rätt så väl spelade nyss Oblivion men fick inte igång 144hz. hade varit kul att spela med 144hz kände jag.

De flesta spel kräver ingen särskild inställning för att köra i 144 FPS, utan de ger dig rakt av den FPS som din dator orkar prestera. Fördelen med en 144 Hz-skärm över en 60 Hz-skärm är att en 144 Hz-skärm kan visa 144 FPS, men orkar inte datorn producera mer än säg 50... ja, då gör det absolut noll skillnad. Får du bara ut 50 FPS ur grafikkortet kommer skärmen fortfarande bara att visa 50 FPS.

Pratar vi om gamla spel, och Oblivion är knappast nytt med sina 7½ år, finns det tyvärr ganska liten chans att få ut några 144 FPS. De är inte optimerade för modern hårdvara och moderna drivrutiner är inte optimerade för så gamla spel. Ofta får man till och med högre FPS med äldre burkar i så gamla spel.

Just Oblivion blir dessutom ganska fort RAM- och processorberoende med många moddar, vilket inte direkt hjälper i ett spel som knappt klarar av att använda 2 GB RAM.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Fixa något program som visar din fps.
Typ Fraps.
Vsync av

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcenicx:

De flesta spel kräver ingen särskild inställning för att köra i 144 FPS, utan de ger dig rakt av den FPS som din dator orkar prestera. Fördelen med en 144 Hz-skärm över en 60 Hz-skärm är att en 144 Hz-skärm kan visa 144 FPS, men orkar inte datorn producera mer än säg 50... ja, då gör det absolut noll skillnad. Får du bara ut 50 FPS ur grafikkortet kommer skärmen fortfarande bara att visa 50 FPS.

Pratar vi om gamla spel, och Oblivion är knappast nytt med sina 7½ år, finns det tyvärr ganska liten chans att få ut några 144 FPS. De är inte optimerade för modern hårdvara och moderna drivrutiner är inte optimerade för så gamla spel. Ofta får man till och med högre FPS med äldre burkar i så gamla spel.

Just Oblivion blir dessutom ganska fort RAM- och processorberoende med många moddar, vilket inte direkt hjälper i ett spel som knappt klarar av att använda 2 GB RAM.

Tack jag testade sänka instälnningarna i Oblivion och såg genast en ändring, vart förvånad över att mitt 660ti inte skulle klara av att driva på ultra utan 144fps iallfall ( eller över 100 man ser skillnad. )

Jag köpte nyss skärmen men det var så som du sa som jag skrev innan.
Att så mycket den orkar driva ut visas tack.

tack för hjälpen

Skrivet av wenazen:

Fixa något program som visar din fps.
Typ Fraps.
Vsync av

Aa använde DX Tory funkade bra

tack för all hjälp allihoppa

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

det beror på vilket spel det är som andra sagt
på spel såsom chivalry eller Rising storm (unreal Engine) så får du leta upp en fil, .ini och ställa in smoothfps till 144 eller mer, alternativt stänga av det med smoothfps false

testa google för de spel du behöver hjälp med

på csgo får man, vad jag vet, gå in i console och skriva fps_max 300 eller 144, beroende på om man vill ha vsync

*läste nu alla andra inlägg, skit i mitt